اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در منطقه شمال استان اصفهان؛

102 هزار نفر زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل بیمه خدمات درمانی شمال استان اصفهان- کاشان گفت: 102 هزار نفر در منطقه شمال استان اصفهان تحت پوشش خدمات درمانی هستند.

102 هزار نفر  زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسلم آشوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 102 هزار نفر در منطقه شمال استان اصفهان تحت پوشش خدمات درمانی هستند که از این تعداد 46 هزار و 689 نفر را روستائیان، 28 هزار و 956 نفر را کارکنان، 15 هزار و 440 نفر را سایر اقشار، 10 هزار و 861 نفر را بیمه ایرانیان، 154 نفر را خویش‌فرمایان و 202 نفر را نیز بیماران خاص تشکیل می‌دهند. 
به گفته وی 58 هزار نفر از 102 هزار نفر بیمه شده تحت پوشش خدمات درمانی در منطقه شمال استان اصفهان و در شهرستان کاشان اقامت دارند.
معاون مدیر کل بیمه خدمات درمانی شمال استان اصفهان- کاشان با بیان اینکه در سال گذشته برای 102 هزار نفر جمعیت تحت پوشش حوزه سرپرستی، 93 میلیارد و 560  میلیون ریال هزینه شده عنوان کرد: حدود 15 میلیارد و 850 میلیون ریال نیز طی شش ماهه اول سال جاری برای جمعیت 102 هزار نفری تحت پوشش هزینه شده است.
آشوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این میزان هزینه در شش ماهه اول سال جاری حدود 40 میلیارد ریال هزینه‌های درمانی نیز آماده پرداخت است.
وی ادامه داد: این میزان هزینه که تنها بخشی از هزینه‌های شش ماهه اول سال جاری است برای بیماران بستری، دارو، پزشکان، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و سایر قسمت‌های درمانی پرداخت شده است.
آشوری در ادامه با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از دنیا بیمار روی تخت بیمارستان بیمه نمی‌شود، ابراز داشت: یکی از مزایای بیمه ایرانیان تحت پوشش قرار دادن بیماران روی تخت بیمارستان است.
به گفته وی هر فرد بیماری که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌های درمانی نباشد حتی روی تخت بیمارستان می‌تواند با پرداخت مبلغ 56 هزار و 400 تومان تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرد.  
آشوری اضافه کرد: افراد بی‌بضاعتی که تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار دارند علاوه بر 50 درصد تخفیف دولتی با ارائه تأییدیه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره ) از 10 تا 35 درصد تخفیف بهره‌مند می‌شوند که در این ارتباط سال گذشته 41 میلیون تومان از 45 میلیون تومان هزینه یک بیماری کاشان توسط بیمه ایرانیان پرداخت شده است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه تمام افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نباشند می‌توانند تحت پوشش بیمه ایرانیان با تخفیف سرانه دولتی قرار گیرند، بیان داشت: سرانه بیمه ایرانیان با تخفیف دولتی برای هر نفر ماهیانه 56 هزار و400 تومان است که این میزان سرانه برای اتباع بیگانه به 112 هزار و 800 تومان افزایش می‌یابد.
آشوری در ادامه فعالیت‌های حوزه سرپرستی بیمه درمانی خدمات شمال استان اصفهان – کاشان را در بخش‌های پرداخت هزینه درمان و نظارت بر خدمات مؤسسات طرف قرارداد اعلام کرد و افزود: 452 مؤسسه با حوزه مدیریت بیمه خدمات درمانی شمال استان اصفهان – کاشان طرف قرارداد هستند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت دو واحد بیمه‌گری و اسناد پزشکی در حوزه مدیریت بیمه درمانی خدمات شمال استان اصفهان – کاشان افزود: در راستای سیاست دولت خدمتگزار برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی، این سرپرستی خدمات بیمه‌گری خود را به دو دفتر پیشخوان دولت واگذار کرده و با یک دفتر پیشخوان دولت نیز در آستانه قرارداد است تا بقیه عملیات بیمه‌گری خود را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کند. 
سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن به وزارت بهداشت و درمان است و به دنبال آن سازمان بیمه خدمات درمانی از اوایل مهر ماه سال 74  فعالیت خودش را آغاز کرد. حوزه مدیریت بیمه خدمات درمانی شمال استان اصفهان – کاشان نیز فعالیت خود را از سال 83 در منطقه شمال استان اصفهان آغاز کرد و در حال حاضر شهرستان‌های آران و بیدگل و نطنز را تحت پوشش خود دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول