اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه نخجوان تاکید کرد:

تبادل علمی و فرهنگی بین دانشگاه‌های مرند و نخجوان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه نخجوان بر تبادل علمی و فرهنگی بین دانشگاه‌های شهرستان مرند و نخجوان تاکید کرد.

تبادل علمی و فرهنگی بین دانشگاه‌های مرند و نخجوان
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، عیسی حبیب‌بیلی صبح امروز در دیدار با فرماندار شهرستان مرند ضمن ابراز علاقه‌مندی خود و رئیس عالی مجلس جمهوری خودمختار نخجوان برای تبادل علمی و فرهنگی بین دانشگاه‌های شهرستان مرند و نخجوان اظهار داشت: دانشگاه نخجوان بیش از 19 سال است که در رابطه با تبادل دانشجو با مراکز دانشگاهی این شهرستان حضور داشته و در حال حاضر نیز در دانشگاه نخجوان 4 هزار و 400 دانشجو از کشورهای مختلف دنیا حاضرند.

*تدریس زبان فارسی در دانشگاه نخجوان
رئیس دانشگاه نخجوان در ادامه افزود: در این دانشگاه علاوه بر انگلیسی و آلمانی، زبان‌های ترکی و فارسی نیز تدریس می‌شود و این نشان از عواطف دینی این جمهوری با کشور ایران مخصوصا شهرستان مرند از دیرباز است.
وی گفت: من 19 سال پیش به شهرستان مرند آمده بودم و باید بگویم در حال حاضر شهر مرند از نظر توسعه ساختمانی ترقی کرده و این نشان از رسیدگی و توسعه شهرستان مرند است.
رئیس دانشگاه نخجوان همچنین از دانشگاه‌های پیام‌نور و آزاد اسلامی مرند برای شرکت در کنفرانس علمی که با حضور کشورهای خارجی در دانشگاه نخجوان طی 20 روز آینده برگزار خواهد شد، رسماً دعوت کرد.
رئیس دانشگاه جمهوری خودمختار نخجوان، هدف از سفر خود به شهرستان مرند را نزدیکی و ارتباطات دینی و برادری دانست که بیش از 20 سال است در سایه تردد بین شهروندان مرندی و نخجوانی همچنین تبادل افکار و در زمینه‌های علمی و فرهنگی روی داده و یک پیوند عاطفی و قلبی بین مسئولان جمهوری خودمختار نخجوان و شهرستان مرند و آذربایجان ایجاد کرده است.
وی گفت: این ارتباط بین دانشگاه‌های تهران، قزوین، زنجان و آذربایجان‌غربی وجود داشته و دارد و این خواسته رئیس عالی مجلس جمهوری خودمختار نخجوان است و علاقه‌ زیادی برای تبادل دانشجو در زمینه شهرسازی و کشاورزی داریم.
حبیب‌بیلی ادامه داد: این رفت و آمدها باعث توسعه بیشتر در زمینه‌های علمی و فرهنگی خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول