اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

امکانات بانک‎ها قابل مقایسه با دیگر واحدهای اقتصادی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ابزارها و امکانات ویژه‎ای به بانک‎ها داده شده که این ابزار قابل مقایسه با دیگر واحدهای اقتصادی نیست.

امکانات بانک‎ها قابل مقایسه با دیگر واحدهای اقتصادی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد نهاوندیان صبح امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان گلستان اظهار داشت: باید از یکایک موانعی که بر سر راه بخش خصوصی است فاصله بگیریم.
وی تصریح کرد: سیاست‎هایی که بخش خصوصی را با رقابت‎های خارجی ناتوان می‎کند در سیاست‌های ارزی، صنعتی، گمرکی، تجاری و مالیاتی است که انتظار از این سیاست‎ها توانمندی بخش خصوصی است.
این مسئول با بیان اینکه توانمندسازی، پرهیز از عواملی است که بخش خصوصی را ضعیف می‎کند یادآور شد: توانمندسازی می‎تواند بازار رقابتی را ایجاد کند و به دنبال این نیست که کسی در این راه دستش را بگیرد بلکه نیازمند این است که راه را برایش باز بگذارند تا بتواند به راحتی ایفای نقش کند.
وی با اشاره به اینکه بازار رقابتی نزد اهل فن آن معلوم است، خاطرنشان کرد: این روزها صحبت از سیستم بانکی بحث محافل شده و این سوالات در اذهان وجود دارد که آیا سیستم بانکی ما رقابتی شده که در پاسخ باید گفت اولین شرط رقابتی بودن یک زیرسیستم این است که راه ورود و خروج آن باز باشد در صورتی که سیستم بانکی ما این گونه نیست.
رئیس اتاق بازرگانی ایران اذعان داشت: آیا تا به حال پیش آمده بانکی به دلیل عملکرد بد ورشکست شده باشد و یا تا به حال پیش آمده که واحد اقتصادی بدهکار خویش را ممنوع‎الخروج کند، کدام بنگاه اقتصادی توانسته قانون مصوب قطعی کشور را به تاخیر بیندازد، لذا اگر بانک‎ها را به واحدهای اقتصادی عادی تبدیل کنیم آن وقت است که می‎توان به اقتضای بازار رقابتی عمل کرد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول