اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد تاسیس شد

خبرگزاری فارس: نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استانی تاسیس شد.

نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد تاسیس شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان یزد، نخستین مجمع عمومی عادی نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاون سازمان تعاون روستایی، دو تن از کارشناسان دفتر تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی و 25 نفر از اعضای هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان‌های استان یزد برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مجمع با هدف راه‌اندازی نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد برگزار شد.
این مراسم در محل سازمان تعاون روستایی استان یزد برگزار شد و پس از تشکیل مجمع و هیئت مؤسس به دنبال برگزاری انتخابات و اخذ آراء، پنج نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره و یک نفر به عنوان بازرس نظام صنفی کارهای کشاورزی استان انتخاب شدند.
محمود زارع محمودآبادی از شهرستان تفت به عنوان رئیس هیئت مدیره، مهدی ترابی از شهرستان یزد به عنوان دبیر اجرایی و عبدالرسول زارع از ابرکوه به عنوان بازرس انتخاب شدند.
در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تشکیل نظام صنفی کارهای کشاورزی استان را بستر مناسبی برای سازماندهی و ساماندهی امور تولیدکنندگان بخش کشاورزی دانست و هدف از تشکیل آن را هماهنگ کردن کشاورزان، دفاع از منافع قانونی و صنفی آنها و زمینه‌سازی برای حضور بهره‌برداران بخش کشاورزی در مراحل توسعه‌ای اعم از تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت توصیف کرد.
در ادامه معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد از نظام صنفی کارهای کشاورزی به عنوان یک کانون و ابزار مهم برای ایجاد تغییر در رفتار بهره‌برداران بخش کشاورزی یاد کرد.
محمد نبی‌زاده هویت یافتن مشاغل کشاورزی، امکان برخورداری از معافیت‌های مالیاتی، مشارکت کشاورزان در تدوین قوانین و مقررات بخش کشاورزی و نظارت بر قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی را از مزایای مهم تشکیل این کانون عنوان کرد.
گفتنی است، نظام صنفی کارهای کشاورزی قبلا با حضور کشاورزان خبره در 10 شهرستان شکل گرفته و نظام صنفی استان متشکل از اعضای نظام صنفی شهرستان‌ها است و قبل از یزد، کانون نظام صنفی کارهای کشاورزی در 28 استان کشور تشکیل شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول