اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت خبر داد:

آغاز سرشماری پاکدشت با فعالیت هزار آمارگیر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت با بیان اینکه اجرای سرشماری نفوس و مسکن 90 گامی موثر در راستای تحقق سند چشم‌انداز کشور است، گفت: سرشماری پاکدشت با فعالیت هزار آمارگیر آغاز شده است.

آغاز سرشماری پاکدشت با فعالیت هزار آمارگیر
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش قربانعلی مقبلی در مراسم آغاز سرشماری نفوس و مسکن شهرستان پاکدشت که در مدرسه الغدیر پاکدشت برگزار شد، گفت: دانش آموزان می‌توانند به عنوان سفیران آگاهی و فرهنگ‌سازی در بحث سرشماری، نقش مهم و تاثیرگذاری را در ساختار خانواده‌ها بر عهده بگیرند.
فرماندار شهرستان پاکدشت با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای مدیریت‌ کلان کشور از طریق همین آمارگیری میسر می‌شود، اظهار داشت: استفاده از آمار و ارقام نفوس و مسکن می‌تواند موفقیت‌های بیشتری برای طرح‌های اقتصادی و عمرانی کشور به همراه داشته باشد.
وی در ادامه با بیان اینکه داشتن اطلاعات دقیق در سرشماری موجب برنامه ریزی بهتر مسئولان در برنامه‌های کشور می شود، اضافه کرد: مردم با همکاری خوب با ماموران سرشماری می‌توانند کمک شایانی در خصوص این امر داشته باشند. 
رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان پاکدشت با اشاره به تغییر الگوی جمعیتی در کشور و لزوم آگاهی از اطلاعات و جزییات بافت جمعیتی کشور برای ارائه الگوهای مناسب توسعه و پیشرفت عنوان کرد: اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن گامی در راستای تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور است.
مقبلی در ادامه خاطرنشان کرد: اخذ اطلاعات صحیح مردم توسط آمارگیران، برقراری عدالت اجتماعی و اختصاص اعتبارات و امکانات لازم برای توسعه شهرستان را به ارمغان می‌آورد.
فرماندار شهرستان پاکدشت ضمن تاکید بر ارائه آمار دقیق از سوی شهروندان گفت: در این سرشماری اطلاعاتی در زمینه خانوارها از قبیل جمعیت، سن، جنس، تحصیلات، شغل، امکانات و تسهیلات و ... مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد که به عنوان پایه برنامه ریزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
وی در ادامه با بیان اینکه این مرحله از سرشماری از 10 سال به پنج سال کاهش یافته است، افزود: برگزاری سرشماری به این صورت کمک شایانی در به روز شدن اطلاعات افراد جامعه می‌کند.
مقبلی خاطر نشان کرد: اقدامات لازم در ارتباط با این سرشماری از ماه‌های گذشته آغاز شده است، و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در شهرستان پاکدشت صورت گرفته است.
رئیس ستاد سرشماری نفوس ومسکن شهرستان پاکدشت در پایان یاد آور شد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از امروز دوم آبان ماه شروع و تا 22 آبان ماه سال جاری ادامه دارد و در اجرای این طرح 65 خودرو و بیش از یک هزار نفر به عنوان آمارگیر‌، بازپرس، ‌مسئول بازبینی و کارشناس بازبینی آمار و اطلاعات لازم را از مردم دریافت و در این سرشماری شرکت می‌کنند و مشغول به خدمت رسانی به مردم شریف هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول