اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین همایش علم و کاراته دانشگاه تبریز:

کاراته با طبیعت حاکم بر جهان کاملاً همخوانی دارد

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین همایش علم و کاراته دانشگاه تبریز گفت: کاراته با طبیعت مادی و معنوی انسانی و طبیعت حاکم بر جهان کاملاً همخوانی دارد.

کاراته با طبیعت حاکم بر جهان کاملاً همخوانی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید نیکو خصلت ظهر امروز در نخستین همایش علم و کاراته رویکرد کاربردی و ضرورت توسعه فرهنگ ورزش و کاربردی ساختن تحقیقات علوم ورزشی در کاراته، ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در کاراته، کاربردی کردن تحقیقات ورزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ایجاد و گسترش تعامل میان دانشگاهیان و دست­اندرکاران رشته های ورزشی در نخستین همایش ملی علم و کاراته در دانشگاه تبریز دنبال می­شود.
وی با بیان اینکه این همایش فرصت مغتنمی را برای ارائه یافته‌ها، تبادل اطلاعات و ایده‌های علمی محققان این حوزه در دانشگاه‌ها و نهاد‌های ورزشی مرتبط را فراهم کرده است، تصریح کرد: قدمت هنرهای رزمی به بیش از چندین قرن می‌رسد چنانچه  وقتی به قهرمانان بنام کاراته در دهه‌های گذشته نگاه می‌کنیم و فیزیک بدنی آنها را مطالعه می‌کنیم، گویا آنها از بهترین روش‌های علم تمرین برخوردار بوده‌اند و با آگاهی تمام از اصول مکانیکی و فیزیولوژیکی بدن به توسعه مهارت‌های خود پرداخته‌اند.
نیکوخصلت بیان کرد: از طرفی دیگر مطالعه دست نوشته‌ها و داستان‌های به‌جا مانده از اساتید گذشته کاراته، نشان می‌دهد که این اساتید از انسان‌های وارسته زمان خود بوده‌اند و شجاعت، عدالت و خردمندی از ویژگی‌های برجسته آنها بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه این‌ها همه نشانگر این موضوع هستند که کاراته با طبیعت مادی و معنوی انسانی و طبیعت حاکم بر جهان کاملاً همخوانی دارد، تصریح کرد: همزمان با پیشرفت علوم ورزشی، تلفیق زیبایی‌‌های کاراته با دستاوردهای علمی از دهه‌های گذشته آغاز شده‌ است و این همایش فرصتی است تا یافته‌های مختلف اندیشمندان کاراته را در کنار یکدیگر بگذاریم و در جهت غنای علمی این رشته گام‌های مطمئنی برداریم.
نیکوخصلت تاکید کرد: بیشترین سهم کاراته در تربیت یک فرد از لحاظ اخلاقی و معنوی است تا مهارت‌های فنی و تکنیکی و بی‌شک جمع‌بندی مباحث ارائه شده در این همایش و ارائه آن به جامعه‌ کاراته و دانشگاهی کشور، گامی بزرگ در جهت توسعه مبانی علمی کاراته و کمک به افزایش دانش مربیان و کاراته‌کاها خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد، متخصصان و پژوهشگران شرکت­کننده در این همایش با مشارکت خود، بستر لازم را برای تحقق این مهم  فراهم آورند.
نخستین همایش ملی علم و کاراته با حضور اساتید، پژوهشگران، دانشجویان رشته تربیت بدنی  و نیز فعالان ورزش کاراته به مدت سه روز در دانشگاه تبریز در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول