اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم:

ارتقای مهارت‌های ورزشی در گرو تحقیق و پژوهش است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ضرروت بررسی و مطالعه بیشتر در عرصه ورزش از سوی دانش‌پژوهان و محققان این رشته تاکید کرده و آن را موجب ارتقای مهارت‌های ورزشی ورزشکاران دانست.

ارتقای مهارت‌های ورزشی در گرو تحقیق و پژوهش است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمد کشتی‌دار در این پیام با اشاره به اوج‌گیری رقابت­های قهرمانی و اشاعه فرهنگ ورزش­های همگانی و تفریحی در سطوح مختلف ملی و بین­المللی در سال‌های اخیر و نیز استفاده از ابزارها، روش­ها و اصول علم تمرین در حیطه علوم ورزشی و تربیت بدنی، بهره­گیری از علم روز در این عرصه را مورد توجه قرار داده و تصریح کرده است: همگان باور داریم که کسب دانش در علوم گوناگون و ارائه تلاش­های علمی در عرصه فعالیت­های اجتماعی و فرهنگی نیازمند برخورداری از سلامت و شادابی روحانی و جسمانی است و نشان از موجودی ملت­ها و توانایی دولت­هاست.
وی افزود: بنابر چنین اساسی است که مسئولان دلسوز نظام مقدس اسلامی همراه با مشارکت، نگاه دوراندیش و آگاهانه، هدایت صحیح مدیران، تجربیات گرانبهای سال­های متمادی خویش را در اختیار نسل امروز و فردا قرار می­دهند تا جوان شایسته ایرانی از موهبت سلامت و نعمت تندرستی همسو با کسب دانش بهره­مند باشند.
کشتی‌دار در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه فعالیت­های ورزشی به‌ عنوان گروهی از عملکردهای حرکتی توسعه یافته انسانی، نیازمند تحقیق و همسو شدن با علم روز ورزش است، یادآور شده است: بدون تردید همه صاحبنظران این رشته دانشگاهی و علمی واقف هستند که درک قوانین علمی حاکم بر تکنیک­های ورزشی، تصحیح، بهبود و ارتقا مهارت‌های ورزشی در ورزشکاران و قهرمانان ملی که همواره در کوران مسابقات بین‌المللی هستند، نیازمند ایجاد بستر مناسب علمی کردن ورزش به معنا و مفهوم واقعی آن از رده‌های پایه تا بالاترین سطح آن که همان تیم‌های ملی هستند، است.
وی در بخش دیگری از این پیام توجه به ورزش کاراته را که به‌عنوان یک رشته پرطرفدار، علمی و دانشگاهی در اذهان همه ورزشکاران و مربیان جای دارد خواستار شده و با یادآوری انجام پژوهش و تحقیق علمی بیشتری در این حوزه تصریح کرده است: استفاده مؤثر و مطلوب تکنیک‌ها و تاکتیک‌های قهرمانان کاراته همواره تاثیر بسزایی در پیروزی‌ها و شکست‌های قهرمانان این رشته داشته است.
کشتی‌دار گفت: از این‌رو به دلیل توانایی­های حرکتی و مهارتی ویژه این رشته، سعی و تلاش مضاعف را برای ورزشکاران کاراته تنها با سعی و خطا امکان‌پذیر می‌سازد.
وی در بخش پایانی این پیام با تقدیر از تلاش دست­اندرکاران برپایی این همایش ابراز امیدواری کرده است که با انجام این حرکت ارزشمند و علمی، زمینه موفقیت و رشد علمی ورزش و گسترش آن در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور فراهم شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول