اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان خبر داد:

بیمه رایگان یک میلیون نفر در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان گفت: یک‌میلیون و 30 هزار نفر در گیلان به صورت رایگان زیرپوشش بیمه روستایی و پزشک خانواده قرار دارند.

بیمه رایگان یک میلیون نفر در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود عاطف‌راد پیش از ظهر امروز در جلسه سلامت بیمه خدمات درمانی استان با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده اظهار داشت: سطوح خدمات پزشک خانواده شامل سه سطح ارائه خدمات است.
وی ادامه داد: در سطح نخست تیم سلامت متشکل از پزشک عمومی، ماما و بهورز سلسله مراقبت‌ها را به طور سرپایی عرضه می‌کنند و در صورت لازم به سطح دوم فرد را ارجاع می‌دهند.
این مسئول با اشاره به ضرورت وجود ماما و پزشک متخصص در طرح پزشک خانواده اظهار داشت: در این طرح به ازای هر 4 هزار نفر جمعیت زیرپوشش روستایی جذب یک پزشک و برای هر مرکز جذب یک ماما ضروری است.
وی با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده گیلان 441 پزشک متخصص و 210 ماما حضور دارند، تصریح کرد: جمعیت 40 شهر زیر 20 هزار نفر و روستاها زیرپوشش این طرح در گیلان هستند.
مدیرکل بیمه خدمات درمانی گیلان تشکیل پرونده سلامت برای تمام افراد زیرپوشش طرح پزشک خانواده را مهم دانست و یادآور شد: این افراد باید حداقل یک بار در سال مورد معاینه قرار گیرند.
وی ابراز داشت: در اجرای طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی موظف به معرفی 270 نوع و شکل دارو مورد تعهد در خدمات سطح یک است.
عاطف‌راد، پرداختن به رابطه پایدار، سلامت محیط، درمان بیماران جدید، کنترل بیماری مزمن، پیشگیری، بیماریابی، ارجاع و درمان آنها را از دیگر مزایای طرح پزشک خانواده ذکر کرد. 
وی اضافه کرد: در این طرح صرفاً از پزشک خانواده باید به عنوان نخستین تماس در برخورداری از سلامت استفاده کرد و این طرح موثرترین وسیله در کنترل بیماری و بهره‌مندی از خدمات پزشکان متخصص است. 
مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان طرح پزشک خانواده را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم توسعه اقتصادی در بهداشت و درمان کشور دانست و یادآور شد: وزارت بهداشت با مساعدت مجلس و همکاری سازمان بیمه خدمات درمانی از اواخر اسفند سال 83 طرح پزشک خانواده و بیمه روستاییان را آغاز کرد. 
وی اضافه کرد: با آغاز این طرح از سال 84 در گیلان زمینه برای خدمت بیشتر به تدریج در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار فراهم شد و زیرپوشش پزشک خانواده قرار گرفتند.
عاطف‌راد با بیان اینکه در گیلان یک میلیون و 30 هزار نفر به طور رایگان زیرپوشش بیمه روستایی و پزشک خانواده هستند، ابراز داشت: در راستای پیگیری و تحقق شعار عدالت در سلامت، هزینه بیمه شدن این تعداد جمعیت به طور مستقیم توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این افراد تنها مبلغ 200 تومان بابت چاپ دفترچه می‌پردازند، خاطرنشان کرد: هدف دولت از انجام این کار در اختیار قراردادن خدمات گران سلامت به طور عادلانه و با قیمت مناسب برای روستاییان و شهرهای زیر 20 هزار نفر است.
مدیر کل بیمه خدمات درمانی گیلان اجرای صحیح طرح پزشک خانواده را موجب بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت دانست و اذعان داشت: دولت قصد دارد اجرای طرح پزشک خانواده را به شهرهای زیر 50 هزار نفر گسترش دهد.
وی یادآور شد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، باید کاری کنیم که بیماران به جز رنج بیماری درد و رنج دیگری نداشته باشند و در این راستا همه ما باید تلاش مضاعفی داشته باشیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول