اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

فروزنده اعلام کرد

"دورکاری" برای همه به استثنای بیمارستان‌ها، مدارس و دستگاه‌‌های عملیاتی

خبرگزاری فارس: معاونت رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح دورکاری با جابجایی دولت‌ها متوقف نمی‌شود، از مستثنی‌ شدن بیمارستان‌ها و مدارس از اجرای این طرح خبر داد.

"دورکاری" برای همه به استثنای بیمارستان‌ها، مدارس و دستگاه‌‌های عملیاتی
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، لطف‌الله فروزنده معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دور کاری به عنوان یک روش نوین انجام کار در کشور، دارای آئین‌نامه و دستورالعمل دولتی بوده و ابلاغ شده است، گفت: طرح دورکاری یک طرح دائمی است و حتی با جابجایی دولت‌ها نیز متوقف نخواهد شد.

فروزنده از گسترش جغرافیایی اجرای طرح دورکاری خبر داد و افزود: سال قبل، این طرح تنها در شهر تهران اجرایی شد و امسال به همه استان‌ها ابلاغ شده است و آموزش و پرورش و توجیه مدیران و کارکنان در زمینه عملیاتی شدن این طرح در استان‌ها در حال انجام است.
 
وی افزود: دید ما نسبت به بحث دورکاری جدی است و درحال حاضر این امر با قوت به کار خود ادامه می‌دهد. همچنین با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و با مرتفع نمودن نگرانی‌های مدیران و کارکنان استانی در مورد نحوه جبران خدمت و مزایای شغلی، انشاءالله شاهد تسری و پیشرفت آن در دیگر استان‌های کشور نیز نخواهیم بود.

* دور کاری هرگز به معنای تعدیل نیروی انسانی نیست/بیمارستان‌ها و مدارس از اجرای طرح دورکاری مستثنی هستند

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رئیس‌جمهور همچنین افزود: همان طور که بارها مطرح شده دور کاری هرگز به معنای تعدیل نیروی انسانی نیست و باید به فرهنگ‌سازی و بومی نمودن آن و همین‌طور آسیب‌شناسی مشکلات احتمالی طرح، آن را در فضای اداری کشور نهادینه کنیم.

* طرح دورکاری در دستگاه‌هایی که به کارهای عملیاتی اشتغال دارند مفهومی ندارد و اجرا نمی‌شود

فروزنده اظهار داشت: طرح دورکاری در دستگاه‌هایی که ارباب رجوع داشته و یا به کارهای عملیاتی اشتغال دارند مفهومی ندارد و پیگیری نیز نمی‌شود. به طور مثال بیمارستان‌ها و مدارس از اجرای این طرح مستثنی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به جدیت سیستم در اجرا و گسترش این طرح، کارگروهی در این معاونت و سایر دستگاه‌ها، روند طرح دورکاری را رصد کرده تا بتوانند آن را به عنوان یک روش انجام کار در آن سازمان نهادینه کنند. از طرفی دولت هم بسیار جدی است و روند پیاده سازی و عملیاتی نمودن آن را پیگیری می‌کند تا بازخوردهای لازم را رصد و برنامه ریزی نمایند.

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باتوجه به شناسایی رسته‌های شغلی که مشمول طرح دورکاری می‌شوند در آینده هر فردی که استخدام می‌شود، می‌داند که شغل وی در ردیف طرح دورکاری قرار می‌گیرد یا خیر. تاکنون کارشناسان امر با توجه به جنس وظایف موفق به ارزیابی 36 رسته شغلی برای اجرای این طرح شده‌اند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول