اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از شهروندان شیرازی تظلم به خبرگزاری فارس آورد؛

شهرداری شیراز و نقض رای دیوان عدالت اداری

خبرگزاری فارس: یکی از شهروندان شیرازی از عدم اهتمام شهرداری شیراز به حکم دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: شعبه ۳۱ دیوان در تهران برای تخریب ساختمانی در منطقه دوکوهک،‌ رای توقف قلع و قمع مستحدثات داد که شهرداری منطقه ۶ شیراز به این حکم توجهی نکرد.

شهرداری شیراز و نقض رای دیوان عدالت اداری
به گزارش خبرنگار قضایی فارس، در پی صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری برای تخریب ساختمان و دیوار باغی در روستای دوکوهک، کمیسیون هم‌عرض ماده ۱۰۰ منطقه تاریخی فرهنگی نیز در تاریخ سوم مردادماه، آن رای را تأیید کرد.

در پی صدور این رای،‌ مالک ساختمان با مراجعه به شعبه سی و یکم دیوان عدالت اداری، خواهان توقف حکم تخریب تا روشن شدن زوایای آن و صدور حکم نهایی از سوی دیوان شد.

شعبه سی و یکم دیوان عدالت اداری نیز در تاریخ 26مردادماه قراری صادر و تأکید کرد: با توجه به سوابق و مدارک ابرازی شاکی نظر به اینکه اجرای رأی فوق‌الاشاره (رأی کمیسیون ماده۱۰۰) پیش از رسیدگی و صدور رأی در ماهیت امر موجب خسارت شاکی خواهد شد، به نحوی که جبران آن در آتیه متعسر خواهد بود، لذا با احراز ضرورت و فوریت امر به تجویز ماده ۱۵ قانون دیوان، دستور توقف عملیات اجرایی آن قسمت از رأی کهمتضمن قلع و قمع مستحدثات است تا تعیین تکلیف قطعی شکایت، صادر و اعلام می‌گردد، قرار صادره قطعی است.

این گزارش می‌افزاید به رغم صدور رای دیوان مبنی بر توقف تخریب تا روشن شدن رأی نهایی، عوامل شهرداری بدون توجه به این رأی، اقدام به تخریب ۶۳متر مربع ساختمان، ۵مترمربع انباری، حدود ۱۰ متر دیوار و دیگر قسمت‌های جانبی به ارزش حدودی ۱۰میلیون تومان کردند.

این در حالی است که شورای اسلامی روستای دوکوهک نیز طی نامه ای به شهردارمنطقه۶ شیراز اعلام کرد که روستای دوکوهک زیرنظر دهیاری اداره می‌شود و شهرداری در روستای دوکوهک، هیچگونه مسئولیتی ندارد.

همچنین تعدادی از اهالی دوکوهک نیز طی استشهادیه‌ای تخریب این بنا از سوی عوامل شهرداری را تأیید کردند.

گفتنی است به دلیل عدم استقرار نمایندگان دیوان عدالت اداری در استان فارس، مردم این استان از جمله این شهروند شیرازی برای پیگیری پرونده‌های خود مجبورند هر بار به تهران سفر کنند که همین امر، آنان را با مشکلاتی روبرو کرده است.

مدارک و مستندات این پرونده در خبرگزاری فارس محفوظ است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول