اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصاحبه تفصیلی فارس با یک کاراته‌کار قهرمانی گلستانی؛

گلستان به عنوان قطب کاتای ایران معروف است/ حمایت نمی‌شویم

خبرگزاری فارس: کاراته‌کار قهرمانی گلستانی گفت: گلستان به عنوان قطب کاتای ایران معروف است.

گلستان به عنوان قطب کاتای ایران معروف است/ حمایت نمی‌شویم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ورزش در دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه دارد، تا جایی که در این جوامع، کارشناسان باور دارند توسعه اقتصادی و اجتماعی نیازمند ارتقا و توسعه ورزش در جامعه است.
بر همین اساس مسئولان و رهبران رده بالا با توجهی خاص طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی را با جدیت دنبال می‌کنند و با تدوین برنامه‌های جامع و بلندمدت به دنبال تحول و پیشرفت هستند بر همین اساس در هفته‌ای که به نام تربیت بدنی زیبنده شده گفتگویی تفصیلی انجام دادیم با یک ورزشکار جوان گلستانی تا از او که در اول راه است جویا شویم یک ورزشکار با چه مسائل و مشکلاتی در مسیر پیشرفت خود مواجه است.
مقداد ماهری متولد 1373 از روستای ترکمن‌نشین قزلجه شهرستان گنبدکاووس از سال 1382 در ورزش کاراته شروع به فعالیت کرده و در این مدت توانسته حائز افتخارات و موفقیت‌های خوبی برای استان و کشور شود آنچه که در ذیل آمده ما حصل این گفت‌وگو است.
 
فارس: از افتخارات و فعالیت ورزشی خودتان برایمان بگویید و چند سال است که به ورزش کاراته به صورت حرفه‌ای روی آورده‌اید؟
به مدت سه سال است که مشغول به ورزش حرفه‌ای هستم و در این مسیر موفق شدم در سال 1384 در اولین مسابقات استانی شرکت و مقام دوم را کسب کنم که بعد از آن در تمام مسابقات استانی مقام اول را به دست آوردم.
در سال 1387 بعد از چهار روز مسابقات  فشرده در تهران به مسابقات بین المللی اعزام شدم و توانستم مدال طلا را برای کشورم به ارمغان بیاورم و در همان سال در سبک یشتوریو ـ یشتوکای نفر سوم مسابقات کشوری در رده امید شدم و همچنین مدال نقره مسابقات قهرمانی کشور، مدال طلای دانش‌آموزی در قزوین، اعزام به مسابقات جهانی در کشور چین و کسب مدال نقره آن مسابقات، مدال نقره قهرمانی کشور در انتخابی تیم ملی، مدال طلای مسابقات آسیایی در سال گذشته و شرکت در چندین مسابقات کشوری و استانی در سال جاری و کسب رتبه‌های اول تا سوم از جمله موفقیت‌های من در این عرصه بوده و همچنین در مسابقات بسیج در سال جاری که در مشهد برگزار شد نیز توانستم مدال طلا را از آن خود کنم.
 
فارس: در این مسیر پرتلاطم که تاکنون طی کرده‌اید در عرصه ورزش با چه مشکلاتی روبه رو هستید ؟
نبود مربی رشته کاتا یکی از مشکلاتی است که همیشه در این استان وجود داشته و برای همین امر ما مجبور هستیم که برای استفاده مربی به تهران رفت و آمد داشته باشیم یا مربی را به استان بیاوریم که هزینه آن بسیار زیاد است.
 
فارس: مشوق اصلی شما در این مسیر چه کسانی بوده‌اند؟
خانواده اصلی‌ترین مشوق من بوده‌اند چرا که با تمام سختی‌ها همیشه از کمک معنوی و مالی آنها بهره‌مند شده‌ام.
 
فارس: جایگاه این رشته ورزشی را در استان چگونه می‌بینید؟
رشته کاراته استان همیشه در مسابقات کشوری روی سکو بوده مخصوصا در رشته کاتا که این استان به قطب کاتای ایران معروف است و در سه رده جوانان، امید و بزرگسالان هر ساله در تیم ملی نماینده دارد.
 
فارس: بهترین پیروزی و بدترین شکست شما در کدام مسابقات بوده است؟
به مدت پنج سال بود که به دلیل نبود مربی نمی‌توانستم در کشور نتیجه بگیرم، ولی بعد از تمرین زیر نظر مربی در تهران در سال 1388 توانستم نخستین مدال فدراسیونی خودم را که یک مدال برنز بود کسب کنم.
بدترین شکستم نیز در مسابقات قهرمانی کشور برای انتخاب تیم ملی بود و با وجود اینکه تمرین بسیاری انجام داده بودم، ولی در نخستین مسابقه مغلوب یکی از سه حریف اصلی خودم شدم.
 
فارس: چه صحبتی با مسئولان به عنوان یک ورزشکار دارید؟
مسابقات خارجی که اعزام می‌شویم می‌تواند سکوی پرتابی برای آینده باشد، اما برای اعزام به این مسابقات هزینه زیادی لازم است که در سایه بی‌توجهی مسئولان این هزینه‌ها را خودم متحمل می‌شوم و انتظار دارم که مسئولان برای اعزام به این مسابقات از ورزشکاران حمایت کنند.
صحبت‌های مقداد ماهر حاکی از این امر است که او با تلاش خود و خانواده‌اش تا به اینجا رسیده و در سن 17 سالگی شکست و پیروزهای بسیاری را در عرصه ورزش تجربه و توانسته در میدان مبارزه پیروز و سربلند باشد او امروز برای استان خود یک افتخار است و نباید گذاشت این جوان موفق گلستانی در ادامه راه به خاطر مشکلات مادی فرصت‌های پیش روی خود را از دست دهد و مسئولان باید در برنامه‌های خود جایی نیز برای مقدادها در نظر بگیرند تا آنها که با این استقامت و توانایی به اینجا رسیده‌اند شاهد به ثمر نشستن زحمات چندین ساله خود باشند و با اعتماد به نفس  وارد میدان برای کسب افتخار شوند.
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول