اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهای سرد پاییزی به فوتبال تبریز هم رسید

خبرگزاری فارس: روزهای سرد پاییزی به فوتبال تبریز هم رسید و هر چهار نماینده این شهر در هفته گذشته نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند، سه شکست و یک تساوی حاصل نمایندگان فوتبال تبریز در مصاف با رقیبان خود در هفته گذشته بود.

روزهای سرد پاییزی به فوتبال تبریز هم رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جدال تراکتورسازی تبریز با سایپای البرز در رقابت‌های لیگ برتر در تبریز باز هم برای میزبان خوش یمن نبود. تراکتورسازی در دو سال گذشته چهار بار با سایپا بازی کرده بود که حاصل آن دو تساوی و دو باخت بود. تنها شکست خانگی تراکتور سازی در لیگ نهم مقابل سایپا در تبریز شکل گرفته بود. سال گذشته و در لیگ دهم نیز تراکتور سازی با سایپا به تساوی دو بر دو رضایت داده بودند.

تلفات بازی تراکتور سازی با سایپا
سال گذشته بازی تراکتورسازی با سایپا برای میزبان هزینه زیادی در بر داشت. تراکتورسازی تا دقیقه 85 از سایپا دو بر صفر عقب بود تا صدای تماشاگران در آید و به برخی بازیکنان الفاظی همچون بازیکن بی‌غیرت نمی‌خواهیم داده شود، وقتی تراکتورسازی دو گل خورده را جبران کرد و بازی مساوی شد دو بازیکن تراکتورسازی به سمت تماشاگران یورش برده و درصدد پاسخگویی ناسزاهای آنان شدند.
شدت این الفاظ به حدی بود که در برنامه 90 دهان یکی از بازیکنان تراکتورسازی که به سمت تماشاگران در حال شعار بود شطرنجی شده بود. در پایان فصل با توجه به حساسیت تماشاگران به این دو بازیکن، باشگاه برخلاف میل خود با این دو بازیکن تسویه حساب کرده و رضایت آنها را صادر کرد.
امسال نیز وقتی تماشاگران تراکتورسازی در حمایت از یکی از مهاجمان ذخیره تیم، به گلزن حاضر در میدان تراکتورسازی اعتراض کردند، حوادث سال گذشته با ریشتر کمتری تکرار شد، این بار گلزن تراکتورسازی بعد از زدن گل به تماشاگران تراکتورسازی خط و نشان کشید و شاید همین حرکتش به منزله انتقال وی در نیم فصل به تیم دیگر و یا ذخیره‌نشینی مطلق آن منجر شود.

رو در رویی غیر مستقیم قلعه نویی و تماشاگران
اما پس لرزه‌های بازی تراکتورسازی تنها به این موضوع ختم نشد، برای اولین بار رودرویی غیرمستقیم امیر قلعه‌نوعی و تماشاگران نیز از حاشیه‌های بازی تراکتورسازی با سایپا بود.
تماشاگران از همان دقایق نخست بازی به تشویق آرفی پرداخته و خواستار حضور وی در میدان شدند. سرمربی تیم تراکتورسازی نیز در اواسط نیمه اول دستور گرم کردن به مهاجم ذخیره تیم داد تا ظاهرا خبر از تعویض در تیم تراکتورسازی با میل هواداران باشد.
اما گرم کردن آرفی در نیمه دوم و تا پیش از تعویض سوم تراکتورسازی ادامه یافت و در نهایت وی به بازی فرا خوانده نشد تا سرمربی تراکتورسازی ثابت کند که تسلیم فشار تماشاگران نمی‌شود.
قلعه‌نویی در مصاحبه بازی نیز حد و حدود تماشاگران تیمش را مشخص کرده و گفت: در استقلال تهران نیز برای تعویض رضا عنایتی در فشار بوده، اما هیچ‌گاه نظر خود را با اعتراضات دیگران عوض ننموده است.

تماشاگران صبور باشند
قلعه‌نویی از تماشاگران تراکتورسازی خواسته که صبور باشند، تماشاگرانی که با آمدن قلعه‌نویی انتظار داشتند تیمشان مدعی قهرمانی شود و این امر تا هفته ششم نیز با پیروزی‌های متوالی تراکتورسازی محقق شده بود.
اما از هفته هفتم تا هفته یازدهم، تراکتور سازی در 5 بازی تنها 5 امتیاز کسب نموده و از صدر جدول تا رده چهارم سقوط کرده است.
دو شکست و یک تساوی از شش بازی خانگی نیز عملکرد مطلوب برای تراکتورسازی محسوب نشده و کم کم صدای اعتراض تماشاگران به صورت غیر مستقیم شنیده می‌شود.
هر چند قلعه نویی تا هفته یازدهم 20 امتیاز کسب کرده که نسبت به کمالوند در فصل گذشته که تا هفته یازدهم 16 امتیاز به دست آورده بود، چهار امتیاز بیشتر است، اما زمزمه اینکه تیم کمالوند بهتر از تیم قلعه‌نویی بازی می‌کرد به خوبی شنیده می‌شود.
همین موضوع وقتی از طرف یکی از خبرنگاران در مصاحبه با قلعه نویی مطرح شد که تیم سال گذشته بهتر از تیم فعلی بازی می نماید پاسخ تمسخر آمیزی دریافت می کند که مربی سال گذشته تیم مربی بزرگی بود.
به نظر می رسد تداوم نتایج نامطلوب تراکتورسازی در تبریز ماه عسل قلعه نویی در تراکتور سازی را کوتاه‌تر کند.

شهرداری در خارج از تبریز باخت
یک نیمه بازی بد کافی بود تا شهرداری رکورد شکست ناپذیری خود در خارج از تبریز را از دست دهد.
شهرداری تبریز در قم مقابل صبا، بازی را خوب آغاز کرده و با گل گودرزی پیش افتاد تا نیمه اول را با برتری به رختکن برود. اما نبودن یسیج که در بازی قبلی اخراج شده بود در نیمه دوم عوارض خود را نشان داده و شهرداری در این نیمه سه گل دریافت نمود تا حاصلی از بازی خوب نیمه اولش را نبرده باشد.
شهرداری با این شکست از رده هشتم جدول به رده دهم سقوط کرد.

تداوم ناکامی تبریزی‌ها در کرمانشاه
ماشین سازی در ادامه سریال ناکامی تیم‌های تبریزی در کرمانشاه بازی را به شیرین‌فراز واگذار کرد. ماشین سازی در این بازی چهره خوبی را از خود به نمایش گذاشت، اما بدشانسی و عدم استفاده از موقعیت های بدست آمده شکست یاران رسول خطیبی را به دنبال داشت.
پیش از ماشین سازی تیم‌های تراکتورسازی، شهرداری و گسترش فولاد تبریز نیز در کرمانشاه مقابل شیرین فراز شکست را تجربه نموده اند، جالب اینکه شیرین فراز در تبریز نیز کمتر به میزبانان خود باج داده و در کارنامه این تیم تنها یک شکست در تبریز مقابل ماشین‌سازی در سال 87 دیده می‌شود.

باخت سنگین گسترش فولاد تبریز
باخت گسترش فولاد در سمنان مقابل استیل آذین، برکناری انگین فیرات سرمربی این تیم را به دنبال داشت، گسترش فولاد دو هفته پیش در تبریز و در رقابت‌های جام حذفی استیل آذین را با سه گل مغلوب کرده بود و بدین جهت بازی سختی برای این تیم در سمنان پیش‌بینی نمی‌شد اما شکست سنگین آبی پوشان تبریزی پرونده مربی دو ملیتی این تیم را بست.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول