اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور جنگل و پارک‌های سازمان جنگل‌ها:

فندقلو به مرکز تولید نهال کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور جنگل و پارک‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: منطقه بکر جنگلی فندقلو در نمین به قطب تولید نهال در کشور تبدیل می‌شود.

فندقلو به مرکز تولید نهال کشور تبدیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ستار بابایی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه منطقه جنگلی فندقلو اظهار داشت: با توجه به وجود گونه‌های منحصر به فرد جنگل فندقلوی نمین و اندبیل خلخال ردیف اعتباری مستقل برای احیا و ساماندهی این مناطق در برنامه‌ریزی‌های ما قرار دارد.
وی از اختصاص 250 میلیون تومان برای تولید نهال در نهالستان‌های فندقلوی نمین خبر داد و تصریح کرد: این منطقه از جمله مناطق غنی و ژنتیکی گونه‌های نادر گیاهی است که با سرمایه‌گذاری می‌توان حتی نهال‌های منحصر به فرد آن را صادر کرد.
بابایی با یادآوری این‌که سیاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور احیای گونه‌های مختلف گیاهی به ویژه در مناطق مرزی کشور است، خاطر نشان کرد: ما در توسعه چنین مناطقی با مشکلات و تنگناهایی مواجه نیستیم و با تزریق اعتبارات ملی تلاش می‌کنیم این مجموعه‌ها به سرعت توسعه و تقویت شوند.
به گزارش فارس، مدیرکل امور جنگل و پارک‌های سازمان جنگل‌ها ضرورت گسترش فضای سبز و پارک‌های طبیعی را در مناطق مختلف از ضروریات توصیف کرد و ادامه داد: استان اردبیل مستعد چنین زیرساخت‌هایی است.
 
14‌ هزار هکتار اراضی خلع ید شده است‌
مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل در این بازدید گفت: ‌ما تاکنون 14 هزار هکتار از اراضی تحت تصرف را خلع ید کردیم.
به گزارش فارس، نایبعلی رحیمی افزود: 20 هکتار از اراضی ملی تحت تصرف استان اردبیل در سال‌های گذشته از دست افراد فرصت‌طلب و سودجو رفع تصرف شده است و امسال نیز با همت بالا و اراده قوی در حفاظت و صیانت از اراضی ملی رفع تصرف برخی دیگر از اراضی تصرف شده را در دستور کار قرار دادیم.
وی اظهار داشت: آن بخش از کشاورزان واقعی استان که مشکلاتی در ارتباط با تداخل اراضی با منابع طبیعی داشته باشند با مراجعه به جهاد کشاورزی استان و در راستای اجرای بخشنامه 1111 در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل است، می‌توانند برطرف کنند.
رحیمی تصریح کرد: برای احیا و غنی‌سازی جنگل فندقلو برای نخستین بار 500 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به این مناطق اختصاص یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل همچنین از بازپس‌گیری مراتع تخریب شده از دست متعرضان خبر داد و خاطر نشان کرد: اگر در منطقه‌ای متوجه شویم که افراد فرصت‌طلب و سودجو در صدد بهره‌برداری غیرصحیح از اراضی ملی و منابع طبیعی هستند آنها را به دادگاه و مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول