اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

امسال 33 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در یزد صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌ احوال استان یزد گفت: تاکنون 17هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در استان صادر شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 32هزار شناسنامه الکترونیکی دیگر نیز صادر شود.

امسال 33 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در یزد صادر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدمحمد طباطبایی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به آغاز سرشماری از فردا اظهار داشت: این هفتمین سرشماری است که در کشور انجام می‌شود و مردم لازم است برای سرعت بخشیدن به کار آمارگران، کارت ملی و مدارک شناسایی خود را آماده کنند.
وی با اشاره به اهمیت لحاظ شدن شماره ملی در پرسش‌نامه‌ها افزود: تاکنون 98 درصد در استان یزد کارت ملی و دو درصد دیگر نیز شماره ملی خود را دریافت کرده‌اند.
طباطبایی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اطلاعات هویتی افراد عنوان کرد: همه اطلاعات هویتی در ثبت احوال جمع‌آوری می‌شود و برای تصمیم‌گیری مدیران قابل استفاده و مفید خواهد بود.
وی یادآور شد: هم‌اکنون ولادت‌ها و فوت‌ها به صورت آن‌لاین بر روی سامانه ثبت‌احوال درج می‌شود و آمار ازدواج‌ها و طلاق‌ها نیز از سوی دفترخانه‌ها به صورت آن‌لاین مشخص است که این امر فعلا منحصر به استان یزد است.
طباطبایی با اشاره به اسناد هویت و تابعیت ایرانی (کارت هوشمند ملی) عنوان کرد: شناسنامه‌های بزرگسالان که مکانیزه است از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.
وی افزود: سال قبل استان یزد در صدور شناسنامه مکانیزه و الکترونیکی رتبه نخست را به خود اختصاص داد و امسال نیز تلاش می‌کنیم این رتبه برای استان یزد حفظ شود.
طباطبایی خاطرنشان کرد: سال گذشته 17 هزار شناسنامه الکترونیکی و امسال نیز 33 هزار شناسنامه الکترونیکی در استان یزد صادر شده است.
وی عنوان کرد: این تعداد شناسنامه الکترونیک صادر شده در سال جاری از برنامه چشم انداز استان جلوتر بوده است.
طباطبایی خاطرنشان کرد: برای 750 تا 800 هزار نفر از افراد بالای 15 سال در استان یزد باید شناسنامه الکترونیک صادر شود که این کار حدود سه تا چهار سال زمان نیاز دارد.
وی همچنین با اشاره به جمعیت استان یزد بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 1385 اظهار داشت: جمعیت یزد در آن سال 990هزار و 818 نفر بوده که این رقم 1.4 جمعیت کل کشور را شامل می شود.
طباطبایی عنوان کرد: طی این مدت 95هزار و 290 نفر به جمعیت استان یزد اضافه شده بنابراین پیش بینی می شود جمعیت استان پس از سرشماری به یک میلیون و 86 هزار نفر برسد.
وی یادآور شد: در این مدت 73 هزار و 74 ولادت در استان یزد به وقوع پیوسته و 22 هزار مهاجر نیز به جمعیت استان اضافه شده است.
طباطبایی خاطرنشان کرد: امسال همچنین 5هزار و 175 فوت در استان یزد واقع شده و یک هزار و 265 فوت نیز مربوط به گذشته بوده که بستگان متوفیان اقدام به اعلام آن به ثبت احوال نکرده‌اند.
وی میزان ازدواج در استان یزد در سال گذشته را نیز 12هزار و 644 مورد اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال جاری یک درصد کاهش داشته است.
طباطبایی سن ازدواج‌های ثبت شده در استان یزد طی سال گذشته در مردان را به طور میانگین بین 20 تا 24 سالگی و در زنان بین 15 تا 20 سالگی اعلام کرد.
وی یادآور شد: در سال گذشته در استان یزد یک‌هزار و 210 طلاق به وقوع پیوسته که این رقم در سال جاری تاکنون به 693 مورد رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به ثبت به هنگام ولادت در این استان افزود: 99.3 درصد ولادت‌ها در مهلت قانونی 15 روزه انجام می‌شود که یزد در این زمینه رتبه پنجم کشور را داراست.
وی با اشاره به مهلت قانونی 10 روزه وفات نیز، عنوان کرد: 98.5 درصد وفات‌ها در یزد طبق زمان قانونی ثبت می‌شود.
طباطبایی همچنین با اشاره به فراوانی نام در استان یزد بیان داشت: در یزد اغلب نام‌ها به دلیل عشق مردم به ائمه، مشتق از نام ائمه معصومین است و دو سال است که نام ابوالفضل در رده اول و نام‌های امیرعلی، امیرحسین و امیرمحمد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
وی افزود: در دختران نیز فاطمه، زهرا، ستایش، زینب و نازنین زهرا در رتبه‌های نخست انتخاب نام والدین برای فرزندان دختر قرار دارد.
طباطبایی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: در شهر یزد فعالیت‌های اداره ثبت احوال به چهار دفتر پیشخوان در آزادشهر، حمیدیا، امامشهر و نقاطی که دسترسی مردم به ثبت احوال سخت‌تر بوده، واگذار شده است و این دفاتر برای شهرستان‌های بالای 100 هزار نفر جمعیت نیز راه‌اندازی می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول