اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان:

اصفهان چهار راه حمل ‌و ‌نقل کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان گفت: استان اصفهان با قرارگیری در مرکز کشور چهارراه حمل‌ و ‌نقل کشور محسوب می‌شود.

اصفهان چهار راه حمل ‌و ‌نقل کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان، هوشنگ عشایری با اشاره به فراهم شدن تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه راه‌سازی و راهداری بین دو استان اصفهان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استان اصفهان با قرارگیری در مرکز کشور چهارراه حمل‌و‌نقل کشور محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: از لحاظ گذر سه کریدور بزرگ شمال، جنوب و یک کریدور ترانزیتی شرقی، غربی با 23هزار کیلومتر راه همسنگ، و دارا بودن 23درصد آزادراه‌ها و 21 درصد بزرگراه‌های کشور و وجود نقاط گردشگری، صنایع و معادن بزرگ مادر و مراکز علمی معتبر در این استان از ویژگی و اهمیت خاصی برخوردار است.
مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان با اشاره به هدف تبادل اطلاعات و تجربیات با همکاران استان سیستان و بلوچستان گفت: باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها برویم.
وی به اجرای طرح‌های مهم اداره کل راه و ترابری استان اصفهان اشاره کرد و افزود: طرح راهداری زمستانی برای نخستین ‌بار در سال 87 به صورت پایلوت توسط این اداره کل تدوین و به وزارت مورد نظر ارائه شد که در سراسر کشور اجرا شد و نیز افتتاح نخستین مرکز مدیریت راه‌های کشور به همراه استودیوی تلویزیونی در این استان راه‌اندازی شد.
معاون راهداری ایرانشهر در ادامه بیان داشت: استفاده از تجربیات مهندسان و کارشناسان حوزه راه و ترابری استان اصفهان سرلوحه تمامی امور مهندسان و کارشناسان در استان سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد.
ابراهیم جاوشیری با اشاره به موقعیت استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان با 187هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت از پهناورترین استان‌های کشور است که از شمال به استان خراسان، از جنوب به دریای عمان، از شرق به کشور پاکستان و افغانستان و از غرب به استان هرمزگان و کرمان محدود می‌شود.
وی تصریح کرد: اداره کل راه و ترابری ایرانشهر نیمی از وسعت استان سیستان و بلوچستان را با 20هزار کیلومتر راه همسنگ،هفت اداره، 12 راهدارخانه و 599 پرسنل به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول