اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سفرهای تجاری صورت می‌گیرد؛

گسترش روابط اقتصادی اردبیل با اروپا

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در مجارستان گفت: سفر هیئت اتاق بازرگانی اردبیل به مجارستان، گامی برای گسترش روابط اقتصادی اردبیل با اروپاست.

گسترش روابط اقتصادی اردبیل با اروپا
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی بازرگانی اردبیل، بوداپست پایتخت مجارستان در سفر اخیر هیئتی از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل به آن کشور، از رئیس این اتاق و همراهان وی میزبانی کرد، سفری که می‌تواند گام مهم و سرآغازی برای گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی بین استان اردبیل با کشورهای اروپایی باشد. 
سرپرستی این هیئت را حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اردبیل بر عهده داشت و به گفته وی این هیئت تجاری و بازرگانی نخستین گروه ایرانی است که برای گسترش روابط اقتصادی به کشور مجارستان سفر کرده است.
هیئت تجاری اردبیلی نخستین نشست کاری خود را در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست تشکیل داد.
در این جلسه سید سعید آقابنی‌هاشمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان اظهار داشت: این سفر می‌تواند آغاز خوبی برای افزایش سطح روابط دو کشور ایران و مجارستان باشد و امیدوارم که چنین سفرها و رایزنی‌هایی بین بازرگانان دو کشور برای افزایش همکاری‌ها تداوم یابد.
مارتین جونجوشی، نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان نیز در این نشست با اظهار خوشحالی از حضور هیئت ایرانی در مجارستان ابراز داشت: باید شرایط و زمینه‌های لازم را برای ارتقای سطح روابط اقتصادی بین دو کشور فراهم کنیم.
حسین پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل هم در این نشست با تقدیر از استقبال بسیار خوبی که از هیئت اردبیلی صورت گرفت، ابراز داشت: امیدواریم بتوانیم با کارهای عملیاتی بیشتر دفاتر تجاری و نمایشگاه کالاها و محصولات ایرانی را در بوداپست افتتاح کنیم.
وی با طرح موضوع تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و مجارستان یادآوری کرد: انتظار داریم این سفر آغاز خوبی برای گسترش سطح همکاری‌ها و روابط اقتصادی بین دو کشور ایران و مجارستان باشد.
 
نشست مشترک تجار و صنعتگران اردبیلی و مجارستانی در بوداپست
در ادامه سفر هیئت اتاق بازرگانی اردبیل به مجارستان نشست مشترک تجار و صنعتگران اردبیل و مجارستان با حضور بنی‌هاشمی، سفیر ایران در بوداپست برگزار شد.
هدف از تشکیل این نشست آشنایی میهمانان ایرانی و نیز تاجران و صنعتگران مجاری با یکدیگر بود.
در این نشست سید سعید آقابنی‌هاشمی سفیر ایران در مجارستان اظهار داشت: از سال گذشته در سفارت تلاش‌های زیادی برای افزایش همکاری‌های بین دو کشور انجام شده و تا کنون هفت هیئت از مجارستان به ایران سفر کرده‌اند و این حرکت‌ها تمایل ایران و مجارستان را برای توسعه همکاری‌های مشترک نشان می‌دهد.
نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان نیز در این مراسم ابراز داشت: حضور تجار مجاری از تمام نقاط مجارستان در جلسه نشاندهنده حرکت و همکاری بین همه بازرگانان مجارستان با ایران است.
جونجوشی تصریح کرد: در سفر هیئت مجارستانی به اردبیل که در خرداد امسال انجام شد متوجه زمینه‌های همکاری زیاد بین دو کشور شدیم و به طور یقین هر دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌ها از انگیزه بالایی برخوردارند.
حسین پیرموذن، رئیس هیئت اعزامی از اتاق بازرگانی اردبیل نیز در این جلسه بیان داشت: حضور هیئت اردبیلی در مجارستان برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور و در پاسخ به سفر امسال هیئت مجارستانی به اردبیل انجام شد.
وی اظهار کرد: زمینه‌های مشترک زیادی برای توسعه همکاری‌ها بین کشور ایران و مجارستان وجود دارد و امیدواریم این سفر ره‌آورد خوبی برای توسعه همکاری‌ها داشته باشد و ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور را شتاب بخشد.
شهردار اردبیل نیز که در این سفر هیئت اردبیلی را همراهی می‌کرد در این نشست اظهار داشت: اردبیل با بیش از 500 هزار جمعیت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گوناگونی را برای سرمایه‌گذاری دارد و شهرداری اردبیل آماده جذب سرمایه‌گذاری در شهرسازی، ترافیک شهری و به ویژه حمل و نقل ریلی و مبلمان شهری است.
صدیف بدری بیان داشت: انتظار داریم سفر مقدمه‌ای برای افزایش سطح همکاری‌ها بین مجارستان و اردبیل باشد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول