اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد:

تصویب 53 مصوبه و اختصاص 14 میلیارد تومان به بخش کهک

خبرگزاری فارس: استاندار قم از تصویب 53 مصوبه و اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آبادانی بخش کهک خبر داد.

تصویب 53 مصوبه و اختصاص 14 میلیارد تومان به بخش کهک
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم که در حاشیه دور دوم سفر استاندار قم به بخش کهک برگزارشد، طی سخنانی اظهار داشت: از همه مدیران استان به دلیل تلاش‌هایی که برای اجرایی شدن پروژه‌ها داشته‌اند تشکر کرده و همت برخی از دستگاه‌ها نظیر راه، آبفار، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن در راستای اجرای این 86 پروژه قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه در سفر سال گذشته 46 مصوبه به تصویب رسیده که 40 مصوبه آن به صورت کامل انجام شده است، اضافه کرد: در این راستا 99 پروژه در نظر گرفته شده بود 86 پروژه به اتمام رسیده است و برای 13 پروژه دیگر اعتبار لازم ابلاغ خواهد شد.
استاندار قم با بیان اینکه مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای این بخش 6 میلیارد و 400 میلیارد تومان بوده است، افزود: اما در این بخش 10 میلیارد و 700 میلیون تومان در بخش‌های راه، گاز، احیای قنوات و طرح‌های کشاورزی هزینه شده است.
وی تاکید کرد: همه پروژه‌های سال گذشته که به دلیل عدم ابلاغ و تامین اعتبار اجرایی نشد، امسال به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: برای سال جاری بعد از بررسی‌های صورت گرفته 53  پروژه به تصویب رسیده است که اعتبار در نظر گرفته شده برای این میزان پروژه‌ها 14 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نیاز بخش راه و آب است، خاطرنشان کرد: مدیران باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به پروژه‌های بخش راه و آب داشته باشند.
استاندار قم از احداث 150 مسکن ویژه محرومین خبر داد و گفت: از این تعداد 30 واحد در کهک و مابقی در روستاهای بخش احداث خواهد شد و عملیات احداث این مسکن‌ها در سال جاری آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اتمام طرح‌های هادی روستایی از جمله مصوبات است که امسال این طرح‌ها تکمیل شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
موسی‌پور گفت: مدیران باید برای اتمام پروژه‌ها عنایت ویژه داشته باشند و سال آینده نباید پروژه نیمه تمام نداشته باشیم و پروژه‌های بخش کهک باید به سرعت اجرا شود.
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه بخش کهک با اماکن تاریخی مذهبی جاذبه‌های گردشگری و حالت ییلاقی زمینه خوبی برای توسعه و گسترش دارد و قطب مذهبی و گردشگری قم محسوب می‌شود،‌ ادامه داد: با توجه به نزدیکی بخش به قم و ییلاقی بودن منطقه عمران و آبادانی این بخش به نوعی کمک به مردم قم است.
وی گفت: بخش کهک از نظر اقتصادی نیز در استان تاثیرگذار است و امیدواریم با تلاش و کوشش همه شاهد این باشیم که مشکلات بخش برطرف شده و بتوانیم خدمت لازم را به مردم ارائه کنیم.
موسی‌پور در پایان این جلسه به صورت ویژه از بخشدار این منطقه که از جانبازان دفاع مقدس بوده و در حال حاضر در بستر بیماری است به دلیل تلاش‌های صورت گرفته در راستای عمران و آبادی بخش به صورت ویژه تقدیر کرد.
شایان ذکر است اجرای طرح هادی روستای ونارچ، سیرو، دستگرد، فردو، خورآباد، قبادبزن، امامزاده ابراهیم، تکمیل ایستگاه آتش نشانی صرم، بهسازی و آسفالت راه روستایی ونارچ، آسفالت جاده ونارچ، ایمن سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز، بهسازی راه کهک ـ سیرو، اصلاح و توسعه معابر شهر کهک، تهیه نقشه جامع تفصیلی شهر کهک، ساخت منبع ذخیره آب روستایی، مرمت قنات‌ها، مطالع و اجرای آبیاری تحت فشار، گازرسانی به روستاهای بخش کهک و... از جمله مصوبات جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قم ویژه بخش کهک بود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول