اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

احمدینژاد در دیدار سفیر جدید هند:

ظرفیت پاسخ به نیازهای بشری در منطقه وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرهنگ مادی و غیرانسانی حاکم بر جهان نتوانسته مشکلات پیش روی بشریت را حل کند، گفت: جهان امروز نیازمند راهی جدید است و کشورها و ملت‌های منطقه ظرفیت ارائه پاسخی مناسب به نیازهای بشریت برای برقراری صلح پایدار و عدالت و دوستی و رفع مشکلات بشری را دارند.

ظرفیت پاسخ به نیازهای بشری در منطقه وجود دارد
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (شنبه) در دیدار «دی‌پی‌سریو استاوا» سفیر جدید هند با بیان اینکه ارتباط میان ایران و هند در اعماق تاریخ ریشه دارد و نزدیکی دو ملت از درون مراودات علما، اندیشمندان و شاعران دو کشور در طول تاریخ به وجود آمده که سرمایه‌ای برای ساختن آینده‌ای بهتر به شمار می‌رود، گفت: با توجه به تحولات امروز جهان همکاری‌های تهران - دهلی‌نو بیش از گذشته اهمیت خواهد یافت.

رئئس‌جمهور با قدردانی از مواضع انسان‌دوستانه دولت هند در شورای امنیت سازمان ملل خاطر نشان کرد: ایران و هند نسبت به مسائل بین‌المللی دیدگاه مشترکی دارند و باید از این اشتراکات به عنوان افزایش هر چه بیشتر همکاری‌ها در همه زمینه‌ها استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط روزافزون در دو کشور می‌توانند در زمینه انرژی، تجارت، اقتصاد و تبادل تجربیات علمی و فناوری نوین همکاری‌های مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت فعالیت‌های اقتصادی دو کشور بیش از 14 میلیارد دلار است که به راحتی می‌تواند به حدود 25 تا 30 میلیارد دلار برسد، ایران و هند را دو کشور بزرگ با اقتصاد‌های بزرگ برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر چه فشار قدرت‌های مادی علیه دو ملت زیاد است، اما بخوبی یاد گرفته‌ایم که تحت همین فشارها در مسیر پیشرفت گام برداریم و البته این نوع پیشرفت ماندگارتر است.

دی‌پی‌سریو استاوا سفیر جدید هند نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود به احمدی‌نژاد به همگرایی مثبت میان دو کشور اشاره کرد و گفت: سابقه طولانی مناسبات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دو کشور بر گسترش حداکثری مناسبات دو جانبه و منطقه‌ای تهران - دهلی‌نو خواهد شد.

سفیر جدید هند با بیان اینکه کشورش سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کند، به مواضع دو کشور در شورای امنیت مبنی بر عدم دخالت در مسائل داخلی سایر کشورها اشاره و خاطر نشان کرد: ما معتقدیم مشکلات و مسائل موجود در کشورهای مختلف باید با گفت‌وگو و تفاهم و بدون هرنوع دخالت خارجی برطرف شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول