اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

احمدی‌‌‌نژاد در دیدار سفیر جدید ساحل عاج:

ایران تا آخر پای تعهدات خود با کشورهای آفریقایی ایستاده است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: ایران با همه کشورهای آفریقایی دست برادری داده و تا آخر پای این تعهد برادرانه ایستاده است.

ایران تا آخر پای تعهدات خود با کشورهای آفریقایی ایستاده است
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (شنبه) در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید ساحل عاج با بیان اینکه استعمارگران و سلطه طلبان ظلم و ستم فراوانی به ملت‌های جهان روا داشته‌اند، اظهار داشت: ملل آفریقایی به نسبت سایر ملت‌ها تحت مظلومیت سنگین‌تری قرار داشتند و به همان میزان نیازمند همدلی و همکاری بیشتری با ملت های آزاده و مستقل جهان هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران به سهم خود در کنار ملل آفریقایی ایستاده است و دست همکاری به سوی ایشان دراز می‌کند، گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه توسعه روابط ایران با کشورهای آفریقایی با دو مانع ناخواسته مواجه است بر لزوم تلاش برای عبور از این موانع تصریح کرد و افزود: مانع اول اراده کشورهای سلطه‌گر برای جلوگیری از توسعه روابط کشورهای مستقل با یکدیگر است که در واقع ایران از این مانع عبور کرده است و مانع دیگر وجود ساختارهای اداری حجیم و زائدی است که باید با برگزاری جلسات مشترک بین فعالان اقتصادی و صنعتی و گسترش روابط بانکی و گمرکی به سرعت بر این مانع نیز غلبه کرد.

احمدی‌نژاد آفریقا را سرشار از استعدادهای طبیعی و انسانی توصیف کرد و با بیان اینکه خداوند جهان را با همه نعمت‌هایش برای انسان خلق کرد تا به سعادت برسد و همه لوازم و امکانات مورد نیاز را برای سعادتمندی انسان در دنیا قرار داده است، ‌خاطرنشان کرد: آفریقا سرشار از استعدادهای انسانی و طبیعی منحصر به فرد است که بهره گیری مطلوب از آن موجب رفاه و پیشرفت مردم این قاره خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه توسعه بیش از پیش روابط دو جانبه ایران و ساحل عاج را مورد تاکید قرار داد و خواستار تشکیل نشست کمیته همکاری‌های اقتصادی مشترک دو کشور شد.

عبدالله سیسه سفیر جدید ساحل عاج نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با اشاره به پیشینه مثبت روابط ایران و ساحل عاج اظهار داشت: تعمیق رابطه با ایران همواره برای کشور ما مهم بوده است و رئیس‌جمهور جدید کشورمان نیز خواستار تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط با تهران است.

وی ساحل عاج را کشوری جوان و دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در حوزه کشاروزی و منابع معدنی توصیف و تصریح کرد: انتظار ما از کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران این است که ما را در راه پیشرفت و اتکاء به خود یاری کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول