اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

راه‌اندازی 85 کانون فرهنگی و هنری در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 140 کانون فرهنگی و هنری مساجد راه‌اندازی شده و 85 کانون فرهنگی و هنری دیگر نیز در این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 85 کانون فرهنگی و هنری در سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان،حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در گردهمایی مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از نظر تنوع فرهنگ و مذهب در کشور منحصر به فرد است.
وی افزود: وجود اقلیت‌های مختلف در سیستان و بلوچستان کار را برای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری بسیار سخت و دشوار کرده است .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، برگزاری گردهمایی مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در استان را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: امیدوارم با برگزاری این اجلاس رشد شاخص‌ها و امکانات مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری را در کشور شاهد باشیم.
دانشی گفت: 4 هزار و پانصد مسجد در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این تعداد فقط 10 درصد به کانون فرهنگی و هنری مجهز هستند که باید در سیاست گذاری کلان به آن توجه شود و تعداد کانون فرهنگی و هنری در استان افزایش یابد.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر 14 کانون فرهنگی و هنری تخصصی در استان سیستان و بلوچستان فعال است، افزود: 10 کانون فرهنگی و هنری تخصصی تا پایان سال‌جاری در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برگزاری طرح تلاوت نور در برخی از مساجد استان، برگزاری اوقات فراغت، راه‌اندازی 100 باب کتابخانه مخزن دار و 96 کتابخانه باز، توزیع اقلام فرهنگی و برگزاری دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن از جمله فعالیت‌های دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سیستان و بلوچستان بوده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول