اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرنوشت نامعلوم پروژه تاریخی مسکن خبرنگاران؛

وعده‌های مسکن و شهرسازی هرمزگان باز هم عملی نشد

خبرگزاری فارس: در حالی که طی ماه‌های گذشته اعضای تعاونی مسکن خانه مطبوعات هرمزگان بارها و بارها نارضایتی خود را مبنی بر عدم توانایی مالی پیمانکار پروژه مربوطه اعلام کرده‌اند طی روزهای گذشته مسکن و شهرسازی هرمزگان نیز سرانجام این نارضایتی را ابراز کرد.

وعده‌های مسکن و شهرسازی هرمزگان باز هم عملی نشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پروژه مسکن خبرنگاران هرمزگانی از جمله پروژه‌هایی است که علاوه بر گذشت هفت سال از‌ آغاز آن و عدم تکمیل نه تنها تاکنون پیشرفتی نداشته است بلکه کماکان در خشت نخست مانده و اعضا را که به نسبت حتی بیشترین آورده را نسبت به سایر تعاونی‌ها دیگر دارند در انتظاری فرو برده است که کم کم دارد رنگ یاس و ناامیدی به خود می‌گیرد.
به گفته مسئولان تعاونی مسکن خبرنگاران هرمزگانی میانگین آورده اعضا به بیش از 8 میلیون رسیده است، رقمی که حتی نخستین بار پس از اعلام، تعجب مدیر کل مسکن و شهرسازی هرمزگان را نیز انگیخت چرا که وی متعجب از این بود که چرا با این سطح آورده کماکان وضعیت این پروژه در سطوح ابتدای باقی مانده است.
علاوه بر مسائل پیرامونی این پروژه طی ماه‌های اخیر این پروژه نیز با وجود ورود مسکن و شهرسازی هرمزگان و دخالت این ارگان در امور اعضا کماکان ناراضی از روند پیشرفت پروژه هستند.
در همین راستا طی روزهای گذشته تعدادی از اعضا و مدیر کل مسکن و شهرسازی هرمزگان یک بار دیگر در سر پروژه حاضر و مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار دادند.
یادآور می‌شود طی ماه‌های گذشته بارها و بارها ناظران تعاونی و اعضا نارضایتی خود را به شکل اعتراض‌هایی مبنی بر عدم کفایت مالی پیمانکار اعلام کرده بودند که به دلایلی نامعلوم مدیر کل مسکن و شهرسازی در برابر این امر سکوت اختیار کرد اما در نشستی که در پروژه طی روزهای گذشته با حضور اعضا و مدیران مسکن و شهرسازی و پیمانکار برگزار شد، فرشید دستوان مدیر کل مسکن شهرسازی هرمزگان نیز صراحتا اظهار داشت: ما نیز از پیمانکار این پروژه ناراضی هستیم.
وی در پاسخ چند تن از اعضا و به ویژه ناظر پروژه مبنی بر اینکه «اعضا تا کی باید منتظر باشند‌ و چرا مسکن و شهرسازی اقدام به تعویض پیمانکار نمی‌کند؟»، گفت: بر این عقیده‌ایم که باید مهلتی دیگر نیز به این پیمانکار بدهیم.
به گفته ناظر این پروژه، اعضا باز هم صبر می‌کنند اما مطمئن هستیم این روند تنها به اتلاف وقت منجر می‌شود.
به نظر می‌آید پیمانکار در پروژه‌ای که تاکنون آورده اعضا به حدود 700 میلیون تومان رسیده است، توان فراهم کردن آورده خود که طبق مقررات باید 20 درصد از کل پروژه باشد را ندارد و تنها به آورده اعضا و تسهیلات بانکی برای پیشبرد پروژه دل خوش کرده است که در این راستا جا دارد که به مسئولان گوشزد کنیم که اعضا خبرنگار عضو این تعاونی دارای مشکلاتی متعدد و طی این هفت سال بارها و بارها خود شاهد قیچی شدن ربان بسیاری از پروژه‌های مسکن توسط چندین و چند وزیر، استاندار و یا مدیر کل مسکن و شهرسازی در هرمزگان بوده‌اند.
از همین رو حتی اخباری مبنی بر تحسن اعضا در جلو مسکن و شهرسازی و حتی استانداری هرمزگان نیز طی روزهای گذشته با هدف رسیدگی به مشکلات پروژه مذکور، از گوشه و کنار به گوش می‌رسید که گویا برگزاری این تحسن نیز با تدبر همیشگی اعضا به نشست‌های خصوصی در مورد طرح تقلیل یافت که احساس می‌شود این گونه نشست‌ها نیز تاکنون ثمری برای اعضا در پی نداشته است.
از مسئولان مربوطه به ویژه استاندار هرمزگان و وزیر راه و شهرسازی که طی ماه‌های اخیر بارها و بارها به این استان سفر کرده است تقاضا می‌شود در راستای حل مشکلات و مسائل این پروژه تاریخی دستورات لازم را صادر کنند.
از طرفی نیز نباید فراموش کرد که بنابر وعده مسکن و شهرسازی هرمزگان طی ماه‌های اخیر مقرر شده است این پروژه تا پایان سال پس از هفت سال رکود و سکون سرانجام به اعضا واگذار شود که باید از مسئولی که این وعده را داده است پرسید که چطور می‌توان یک سازه 12 طبقه را که کماکان در خشت نخست مانده است را با کوهی از مشکلات که هیچ کدام از آنها سرنخی مشخص برای پیگیری ندارد، را تا زمان وعده داده شده به پایان رساند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول