اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌ و‌ بلوچستان:

سیستان ‌و ‌بلوچستان جزو استان‌های برتر کشور در بالا بودن منابع بانکی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: در زمینه تسهیلات اشتغالزایی سیستان و بلوچستان جزو چهار استان برتر کشور در بالا بودن منابع بانکی است.

سیستان ‌و ‌بلوچستان جزو استان‌های برتر کشور در بالا بودن منابع بانکی است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان ‌و‌ بلوچستان، علی‌محمد آزاد در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: از بانک‌ها انتظار داریم در تامین منابع مالی طرح‌های اشتغال‌زایی با دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان این استان تعامل بیشتری داشته باشند.  
وی با اشاره به برخورداری بانک‌های سیستان و بلوچستان از منابع مالی زیاد گفت: این استان به نسبت سایر استان‌ها نیاز به اشتغال‌زایی بیشتری دارد و بانک‌ها باید تعامل بیشتری برای تامین مالی طرح‌های اشتغال‌زایی این خطه از کشور داشته باشند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود منابع بانکی زیاد می‌طلبد که بانک‌ها در زمینه طرح‌های اشتغال‌زایی نسبت به پذیرش هر چه سریع‌تر طرح‌ها و پرداخت تسهیلات تلاش بیشتری داشته باشند.
‌آزاد خاطر‌نشان کرد: بعضا مشاهده می‌شود برخی از طرح‌های بزرگ اشتغال‌زایی که گره کاری بسیار کوچکی دارند و به راحتی توسط مدیران بانک‌ها قابل رفع است به تعویق افتاده یا از چرخه کار خارج می‌شود.
استاندار سیستان و بلوچستان به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان ماموریت داد با تعیین یک کارشناس از دو طرف نتیجه بررسی‌های خود را به دبیرخانه کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اعلام کنند. 
استاندار سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه 6 هزار فرصت شغلی از برنامه تحقق اشتغال امسال سیستان و بلوچستان عقب هستیم، گفت: سهم اشتغال استان از محل مصوبه شورای عالی اشتغال برای امسال 58 هزار و 181 نفر بوده که تاکنون 24 هزار و 568 مورد آن محقق شده است که تا رقم 30 هزار و 813 شغل فاصله دارد.
وی همچنین با تاکید بر صدور هر چه سریع‌تر مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی برای طرح‌های مشاغل خانگی گفت: تاکنون 7 هزار و 674 طرح مشاغل خانگی با سرمایه‌گذاری 300 میلیارد ریال به دبیرخانه کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان تحویل شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرار است سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با مشارکت شرکت‌هایی زیر پوشش بانک صنعت و معدن 500 طرح زیر 50 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری را در 10 استان و با مشارکت بخش‌های غیردولتی و استفاده از منابع بانک‌ها اجرا کند و از این محل دو طرح برای اجرا در شهرهای سراوان و زابلی معرفی شده است. 
آزاد افزود: سیستان‌ و بلوچستان با برخورداری از 145 هزار هکتار سطح زیر کشت خرما رتبه اول کشور را دارد و سالانه 171 هزار تن محصول تولید می‌کند از این رو طرح‌های صنعتی سازمان گسترش در زمینه فرآوری خرما در سراوان و زابلی به مرحله اجرا درخواهد آمد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول