اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیر‌کل ورزش و جوانان استان قم:

40 درصد از مشاوران مراکز مشاوره پیش از ازدواج کارشناس هستند

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: 40 درصد از افرادی که در مراکز مشاوره پیش از بدو ازدواج و پس از ازدواج کشور آموزش می‌دهند کارشناس، 38 درصد کاردان، 17 درصد پزشک‌ عمومی و پنج درصد تکنسین هستند.

40 درصد از مشاوران مراکز مشاوره پیش از ازدواج کارشناس هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری همایش خانه‌ آسمانی، محمد توکلی‌کیا در حاشیه سلسله همایش‌های خانه آسمانی با موضوع ازدواج موفق که در استان قم و در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س ) برگزار می‌شود، اظهار کرد: مدت زمانی که زوج‌های جوان مشاوره‌های بدو از ازدواج را دریافت می‌کنند، اندک است و همچنین زوج‌ها در زمانی نامناسبی مورد آموزش و مشاوره‌های بدو ازدواج قرار می‌گیرند.
وی در کارگاه مشاوره بدو ازدواج که در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س ) برگزار شد، بیان کرد: یک یا دو ساعت آموزش زمان مناسبی برای آموزش و مشاوره به زوج‌های جوان نیست و همچنین در شرایطی که زوج جوان با فکر مسایلی مانند آماده کردن ماشین‌ عروس، جهیزیه، مسکن، تهیه گل، آرایشگاه و مسایلی مانند آن درگیر هستند آیا می‌توان به آنها گفت که به آموزش توجه کنند؟ بنابراین درحال حاضر زمان آموزش‌های بدو ازدواج مناسب نیست.
توکلی‌کیا عنوان کرد: بر اساس آمارها 40 درصد از افرادی که در مراکز مشاوره پیش از بدو ازدواج و پس از ازدواج کشور آموزش می‌دهند کارشناس، 38 درصد کاردان، 17 درصد پزشک‌ عمومی و پنج درصد تکنسین هستند.
رئیس سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی تصریح کرد: قانون تنظیم خانواده بر افزایش آگاهی جامعه تاکید دارد و بر آن حساس است.
دبیر جشنواره ملی پیوند آسمانی خاطرنشان کرد: بسیاری از سازمان‌ها مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دفتر بانوان استانداری‌ها و دیگر ارگان‌ها تمایل دارند که در خصوص آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج همکاری داشته باشند، ولی هر کدام می‌خواهند نظرها و ایده‌های خود را بیان کنند.
وی در ادامه بر لزوم آموزش و بازآموزی مربیان مراکز مشاوره پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: آموزش به مربیان مسئله بسیار مهمی است که در برنامه جدید مشاوره‌های پیش از ازدواج کشور مدنظر قرار گرفته و لازم است که توسعه یابد.
توکلی‌کیا اظهار کرد: متاسفانه تعداد مربیان و کارشناس مرد در مراکز مشاوره پیش از ازدواج اندک است و آموزش و مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز در ساعات اداری انجام می‌شوند و به همین دلیل زوج‌های جوان مجبور هستند که خود را با این ساعت‌ها هماهنگ کنند و لازم است خدمات مشاوره‌ای در دسترس همه افراد قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که زوج‌های جوان به راحتی در کلاس‌های آموزش و مشاوره شرکت کنند.
وی تصریح کرد: همچنین برخی از کلاس‌های آموزشی که در مراکز مشاوره‌ای برگزار می‌شوند، کلاس‌های خوبی نیستند و شرایط محیطی موجب می‌شود فضا برای آموزش مناسب نباشد.
سلسله همایش‌های «‌خانه آسمانی‌» به همت سازمان مردم نهاد طلوع پیوند آسمانی و با مشارکت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، مرکز بهداشت استان قم، اداره کل ورزش و جوانان استان قم و با حمایت استانداری قم هر هفته در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول