اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت طبس:

عشق به ائمه ضامن اتحاد مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت طبس گفت: امروز ضامن اتحاد و یکپارچگی مردم، تنها عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

عشق به ائمه ضامن اتحاد مردم است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام احمد مودب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه امروز 23 ذیقعده روز زیارتی مخصوص حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: امروز ملجأ و پناهگاه مردم ایران، مرقد مطهر حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) است که هر کس از روی معرفت و خالصانه این حضرت را زیارت کند و یا به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متوسل شود، گرفتاریش برطرف، گناهش بخشوده، دنیایش اصلاح و آخرتش تضمین خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر مردم با ائمه اطهار(ع) پیوند بخورند، به‌طور قطع راه صحیح زندگی را خواهند یافت، چراکه زیارت ائمه(ع)، دین را به ما تعلیم داده و ما را از فسادها، گناهان و امور انحرافی باز می‌دارد.
خطیب جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در ایران اسلامی ضامن اتحاد و یکپارچگی مردم است، عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و همین عامل نیز موجب تبعیت مردم از علما و مراجع و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌شود.
وی افزود: در کشورهایی مانند ایران، بحرین، لبنان، عراق و... که در آن عشق به ولایت حاکم است، مردمش آنچنان اتحاد و یکپارچگی پیدا می‌کنند که در برابر دشمنان‌شان شکست‌ناپذیر می‌شوند و عبادات نیز تنها در صورتی پذیرفته است که رشته ولایت در گردن انسان قرار داشته باشد.
امام جمعه موقت طبس بیان کرد: بدون پذیرفتن ولایت ائمه(ع) نمی‌توان عمل صالح داشت، بدون پیروی از ولایت فقیه نمی‌توان به اسلام خدمت کرد و جز با پیروی از اهل بیت(ع) نمی‌توان رستگار شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به اینکه هیچ کاری از دید الهی پنهان نمی‌ماند، یادآور شد: ممکن است انسان برخی کارها را برای اینکه سایرین ببینند در مقابل چشم مردم انجام دهد، یا برخی کارهای دیگر را از مردم پنهان کرده و در خلوت انجام دهد، اما خوشا به حال آنهایی که خلوت و جلوت‌شان در راستای رضایت خداست و از افشا شدن پشت‌صحنه‌شان نگرانی ندارند.
مودب اضافه کرد: عالم محضر خداست و در این دنیا خلوتی وجود ندارد و هیچ کس نمی‌تواند از نتیجه کاری که انجام داده است فرار کند، بنابراین باید خدا را همیشه و در همه جا حاضر و ناظر بر خود بدانیم و اعمال‌مان را در راستای رضایت الهی تنظیم کنیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: دیدارهای پرشکوه و باعظمت مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم کرمانشاه در مدت 9 روز، با آن عظمت و گستردگی حضور مردم، حاکی از پیوند عظیم ملت با رهبری و ولی فقیه است که در دنیا نظیری برای آن یافت نمی‌شود و قابل مقایسه با رهبرانی که جرأت حضور در میان ملت خودشان را هم ندارند و با این وجود ادعای رهبری جهان را هم می‌کنند، نیست.
خطیب جمعه موقت طبس ادامه داد: امروز دنیا در حال الگو گرفتن از جمهوری اسلامی ایران است و شکل گرفتن بیداری اسلامی با این گستردگی نیز تنها براثر مشاهده حضور ملت ایران در صحنه‌های مختلف و پیوندشان با ولایت فقیه است.
وی همچنین به سالروز تصویب کاپیتولاسیون و مصونیت قضائی آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: امپراطوری سرمایه‌داری از 50 سال گذشته، قبل از ورود به هر کشوری برای خود مصونیت قضائی تصویب می‌کرد که متاسفانه هنوز هم این مصونیت برای آمریکا در برخی از کشورها وجود دارد، اما جمهوری اسلامی ایران مقابل سیاست‌های استکباری، سرمایه‌داری و ضد الهی شرقی و غربی ایستاد.
امام جمعه موقت طبس اضافه کرد: امروز جنبش ضد سرمایه‌داری تمام شهرهای آمریکا و کشورهای اروپا را در بر گرفته و این به معنی مرگ سرمایه‌داری و سلطه‌گری است.
معاون فرماندار شهرستان طبس نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه به بیان نکاتی درباره سرشماری نفوس و مسکن پرداخت و اظهار داشت: مأموران سرشماری از تاریخ 2 تا 22 آبان با دارا بودن کارت شناسایی و جلیقه مخصوص، به درب منازل مراجعه خواهند کرد.
یوسف وهابی کارکنده از تمامی مردم خواست تا با مأموران سرشماری همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول