اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز خبرداد:

استفاده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود، تفاهمنامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

استفاده شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رستمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از امضای تفاهمنامه‌ای همکاری بین دانشگاه تبریز و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبرداد.
وی در ادامه هدف از امضای این تفاهمنامه را توسعه زمینه­های همکاری مشترک و همه­جانبه علمی، پژوهشی و فناوری همچنین استفاده از ظرفیت­های موجود اعلام کرد.
رستمی گفت: انجام طرح­های تحقیقاتی و توسعه فناوری مورد نیاز، ایجاد زمینه­های مناسب برای بهره‌گیری توانمندی‌ها و خدمات نظیر تجهیزات پژوهشی، برگزاری دوره­ها و کارگاه­های آموزشی حسب اعلام نیاز طرفین، حمایت از پایان­نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعات مرتبط با فعالیت­های شرکت، تاسیس دفتر ارتباطی شرکت در دانشگاه، برگزاری نشست­های علمی مشترک، انتقال تجربیات و نیازهای شرکت به دانشگاه و بالعکس و تبادل افکار و اطلاعات، ترجمه، تالیف و چاپ مقالات و کتب همچنین انتشار نشریات مورد نیاز شرکت، ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای پروژه­های مطالعاتی و پژوهشی شرکت بر حسب مورد، مشاوره در زمینه شناسایی و تعریف نیازهای پژوهشی و فناوری شرکت و الزامی بودن رعایت حقوق مالکیت معنوی در تمام فعالیت­های زیرمجموعه این تفاهم­نامه برای طرفین از جمله مفاد این یادداشت تفاهم همکاری است. 
رستمی، تقویت و توسعه همکاری‌های فی‌مابین با هدف دسترسی و به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح­های پژوهشی، مطالعاتی، توسعه­ای، کاربردی، مشاوره­ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیازهای شرکت به منظور دستیابی به دانش مربوطه و فناوری­های موردنیاز شرکت را از دیگر بخش‌های این یادداشت تفاهم همکاری دوطرفه ذکر کرد و افزود: همکاری در خصوص معرفی اساتید و متخصصان مورد نیاز شرکت، مشارکت در زمینه فناوری اطلاعات و همکاری در ایجاد فرصت­های مطالعاتی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی از دیگر مفاد این یاداشت تفاهم همکاری است.
وی با اشاره به رسالت و جایگاه دانشگاه، تلاش در زمینه فراهم آوردن زمینه دسترسی به روزآمدترین فناوری و دانش‌های فنی موردنیاز شرکت ملی پخش فرآورده­های نفتی ایران از طریق هماهنگی و همکاری دو جانبه، در اولویت قرار دادن اجرای طرح­های توسعه فناوری و انجام پروژه­های تحقیقاتی، معرفی اعضای هیئت علمی برای انجام مشاوره‌های علمی، تشویق دانشجویان مقاطع تکمیلی به تهیه پایان­نامه­های متناسب با نیازهای شرکت را از جمله تعهدات دانشگاه تبریز در اجرای این تفاهم­نامه همکاری عنوان کرد.
رستمی گفت: بر اساس این تفاهم­نامه شرکت ملی پخش فرآورده­های نفتی ایران نیز در رابطه با پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط و مورد نیار خود، با ملحوظ داشتن مقررات، دانشگاه تبریز را در اولویت قرار خواهد داد.
بر پایه همین گزارش این یادداشت تفاهمنامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری در هشت ماده و یک تبصره به امضای معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تبریز و مشاور مدیر عامل و رئیس پژوهش و فنا‌وری شرکت ملی پخش رسیده است.
یادآور می­شود، جلسه هم‌اندیشی رئیس، پژوهشگران واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی ایران با اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این حوزه و بازدید از بخش­های مختلف این دانشگاه از جمله آزمایشگاه­های دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر همچنین دانشکده فناوری­های نوین از دیگر برنامه­های جنبی این آیین بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول