اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی در همایش عمومی حوزویان ـ1:

عشق مردم به رهبری موجب عزت اسلام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به استقبال مردم کرمانشاه از رهبری گفت: این حرکت عاشقانه مردم موجب افزایش عزت اسلام و روحانیت و نیز افزایش قدرت تاثیرگذاری آنها در زمینه حفظ اقتدار نظام اسلامی می‌شود.

عشق مردم به رهبری موجب عزت اسلام می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در همایش عمومی حوزویان با عنوان حوزه و مطالبات مقام معظم رهبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مدرسه دارالشفا قم برگزار شد اظهار کرد: مراجع، طلاب، فضلا و همه مردم قم از سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در سال گذشته خاطرات بسیار شیرینی دارند.
وی افزود: یکی از وظایف بزرگ انسان‌ها شکر نعمت‌های الهی است که این مطلب در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است و به انسان‌ها سفارش می‌کند که نعمت‌های خداوند را بدون شکر باقی نگذارید. 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور شکر نعمت‌ها را یک وظیفه همگانی برشمرد و خاطرنشان کرد: مقام شکر مقام والایی است که جایگاه ابرار بوده و بالاترین درجه بندگی و عبودیت خداوند محسوب می‌شود که کمتر بنده‌ای به آن دست خواهد یافت.
وی با بیان اینکه خداوند مقام شکر را یکی از اوصاف خود قرار داده است، افزود: این صفت برای برخی انبیا الهی از جمله حضرت نوح و پیامبر اسلام نیز ذکر شده است هر چند این وظیفه‌ای است که بر دوش همگان قرار داده شده است.
‌مقتدایی تاکید کرد: همه افراد جامعه به ویژه حوزویان و روحانیون باید در مقابل نعمت‌های الهی سپاسگزار باشند و یکی از بزرگ‌ترین این نعمت‌ها پیروزی انقلاب و استقرار یک حکومت اسلامی در ایران پس از غلبه بر رژیم منحط سلطنتی است که موجب شد شیعه در جهان مطرح شود.
وی شکر این نعمت عظیم را حمایت از آن دانست و افزود: رهبری حوزه‌ها را مادر نظام معرفی کرده است بنابراین باید حمایت‌های لازم از سوی حوزه نسبت به نظام اسلامی صورت گیرد و وظیفه حوزویان این است که تا حد توان مردم را برای حفظ و تثبیت نظام اسلامی در صحنه نگه دارند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ولایت فقیه به عنوان یکی دیگر از نعمت‌های بزرگ الهی گفت: اکنون یک مجتهد جامع‌الشرایط در راس نظام بوده و به عنوان یک عالم عادل وظیفه سیاست‌گذاری‌های داخلی و خارجی را انجام می‌دهد.
وی مهم‌ترین دغدغه رهبری را حفظ مصالح نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: باید به خاطر این نعمت شکرگزار خداوند بوده و برای حمایت از ولی فقیه و اطاعت از فرمان ایشان کوشا باشیم.
‌مقتدایی به استقبال پرشور مردم شیعه و سنی کرمانشاه در سفر رهبری به این استان اشاره کرد و گفت: این حرکت عاشقانه مردم موجب افزایش عزت اسلام خواهد بود و نیز عزت روحانیت و قدرت تاثیرگذاری آنها در زمینه حفظ و اقتدار نظام اسلامی را بیشتر می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عشق مردم به رهبری و نظام سبب به لرزه افتادن دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم ایران حاضر هستند با همین شور و اشتیاق و ایثار و فداکاری، جان خود را نیز در راه اسلام و نظام فدا کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول