اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کمک به بیماران محروم؛

تیم جراحان زنجانی به مناطق محروم اعزام شد

خبرگزاری فارس: دانشیار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تیم جراحان زنجانی در راستای کمک به بیمارانی که به امکانات لازم درمان دسترسی ندارند، به مناطق محروم اعزام شد.

تیم جراحان زنجانی به مناطق محروم اعزام شد
نجات حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره اینکه به همراه چند تن از کارشناسان اتاق عمل به شهرستان ماهنشان سفر کرده بود، اظهار کرد: 13 بیمار نیازمند درمان‌های جراحی پلاستیک در این سفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند.
وی از همراهی یک دستیار جراح در سفر شهرستان ماهنشان خبر داد و افزود: سه کارشناس اتاق عمل و دو متخصص بیهوشی نیز در این سفر به وی در انجام عمل‌های جراحی کمک کرده‌اند.
فوق تخصص جراحی پلاستیک تصریح کرد: یک جراح نیز از شهرستان ماهنشان در انجام عمل‌ها‌ی جراحی گروه اعزامی از زنجان همراهی کرده است.
وی با اشاره به اینکه در سفر به شهرستان ماهنشان 13 نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند، گفت: اغلب بیماران از عوارض ناشی از سوختگی اعضا رنج می‌بردند.
حسینی خاطرنشان کرد: 18 عمل بر روی اندام‌های آسیب دیده 13 بیمار در شهرستان ماهنشان انجام شده است.
وی سوختگی و بیماری‌های مادر زادی شکاف لب و شکاف کام را از جمله بیماران مورد عمل جراحی قرار گرفته در سفر به شهرستان ماهنشان توسط وی و گروه درمان همراه اعلام کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در سفر به شهرستان ماهنشان عمل‌های موردی اورژانسی هم انجام شده است، تصریح کرد: چند بیمار با سن بالا هم برای انجام عمل مراجعه کرده بودند، که درمان آنها به انجام آزمایشات لازم از جمله چکاب قلب موکول شد.
وی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره تامین هزینه انجام عمل‌های جراحی گفت: گروه پزشکی هزینه‌ای از بابت حضور در شهرستان ماهنشان دریافت نکرد و سایر ملزومات انجام عمل‌ها هم به صورت دولتی و از طرف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برنامه خود برای حضور در سایر شهرستان‌های استان زنجان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم قبل از پایان سال به شهرستان‌های دیگر استان برای انجام عمل‌های این چنینی سفر کنیم.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره دلیل انتخاب ماهنشان برای انجام سفر، با اشاره به اینکه طرح پزشکی خود را در آنجا گذرانده است، گفت: ماهنشان در 140 کیلومتری زنجان و در بین کوههای کردستان، آذربایجان غربی و زنجان واقع شده و مردم آن اغلب از دسترسی به امکانات درمانی و فرهنگی محروم هستند.
حسینی با بیان اینکه انگیزه انجام سفر برای انجام عمل‌های جراحی این چنینی را از حضور یک تیم پزشکی در زنجان گرفته است، تصریح کرد: هفت سال پیش یک گروه پزشکی در زنجان حاضر شده و در طی شش، هفت روز بیش از 150 عمل جراحی قابل قبول را انجام دادند.
وی با اشاره به اینکه در زمان حضور تیم پزشکی در زنجان، وی تازه کلاس‌های جراحی پلاستیکی را آغاز کرده بود، افزود: از آن زمان تصمیم به انجام سفرهای این چنینی و کمک به مردم را گرفته است.
فوق تخصص جراحی پلاستیک تاکید کرد: هدف از انجام سفر به شهرستان‌ها برای او انجام تبلیغ نیست، بلکه به واقع علاقه‌مند انجام کار و رفع مشکل مردم به ویژه در مناطق محروم است.
وی با اشاره به مراجعاتی که بیماران از سایر استان‌های دیگر به وی برای حل مشکلاتشان می‌کنند، تاکید کرد: سعی می‌کند با برقراری رابطه با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های همجوار زنجان سفرهایی را با هدف کمک به نیازمندان به شهرستان‌های محروم داشته باشد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول