اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان رتبه نخست ثبت ولادت در کشور را داراست

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه ثبت وفات جزو سه استان برتر و از نظر ثبت ولادت، رتبه نخست را در کشور دارد.

سیستان‌وبلوچستان رتبه نخست ثبت ولادت در کشور را داراست
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، علی زاهدی‌نیا ظهر امروز در گردهمایی دهیاران شهرستان زابل در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: تا پایان آبان ماه امسال دومین اداره ثبت احوال مکانیزه زابل راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست ثبت ولادت در کشور را دارد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین این استان جزو سه استان برتر کشور در زمینه ثبت وفات است.
وی تصریح کرد: تمام ادارات ثبت احوال استان به صورت مکانیزه همه اسناد را صادر می‌کنند.
زاهدی‌نیا با بیان اینکه نخستین اداره ثبت احوال مکانیزه کشور در زاهدان راه‌اندازی شده است، گفت: هم اکنون بدون دخالت بوروکراسی اداری تمام مراحل ثبت وقایع انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از این به بعد شناسنامه‌های بالای 15 سال نیز به صورت مکانیزه صادر می‌شود، افزود: شماره پیامک 300074248 سازمان ثبت احوال برای اطلاع مردمی از وقوع وقایع چهارگانه در استان پیبش‌بینی شده است.
امام جمعه زابل نیز در این مراسم اظهار کرد: عملکرد مدیریت ثبت احوال در این منطقه بسیار مثبت بوده است و خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌کاظم طباطبایی با بیان اینکه شناسنامه سند هویت هر ایرانی است، افزود: وظیفه تک تک ما این است تا از هویتمان محافظت کنیم.
وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم کسی از هویت و شناسنامه ما استفاده و بهره‌برداری سوئی کند.
طباطبایی بیان کرد: مردم باید همکاری لازم را در زمینه ثبت وقایع چهارگانه داشته باشند و به هنگام فوت افراد باید خانواده فرد متوفی مراتب را به اداره ثبت احوال اطلاع دهند.
امام جمعه زابل تصریح کرد: ثبت نشدن فوت یکی از اعضای خانواده در ادارات ثبت احوال، سبب می‌شود فرد متوفی بیشترین عذاب را ببیند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: هر نوع استفاده غیرمجاز از شناسنامه افراد دیگر حرام شرعی است و چشم‌پوشی از تخلف در این راستا، گناه محسوب می‌شود.
معاون اداری و مالی فرماندار زابل نیز در این مراسم گفت: دهیاران نمایندگان دولت در مناطق روستایی هستند و باید به نحو مطلوب و شایسته برنامه‌های دولت را در سطح روستاها اجرایی کنند.
حبیب‌الله راهداری افزود: ارائه اقدامات مناسب در زمینه وقایع حیاتی چهارگانه، سرشماری عمومی نفوس و مسکن و برگزاری انتخابات از وظایف سنگین دهیاران در آینده است.
معاون اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان زابل ادامه داد: 171 نفر در شهرستان زابل مأمور سرشماری هستند که از این تعداد 99 نفر در حوزه شهری و 72 نفر در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول