اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای وحدت؛

یکدلی آرمان شهدای وحدت/ کجایید ای شهیدان خدایی‌

خبرگزاری فارس: شهادت سرداران شهید شوشتری و محمدزاده و جمعی از سران طوایف و قبایل در حادثه تروریستی پیشین امنیت و وحدت و یکدلی بیشتر را برای منطقه به ارمغان آورد.

یکدلی آرمان شهدای وحدت/ کجایید ای شهیدان خدایی‌
 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در حالی دومین سالگرد شهدای وحدت در استان برگزار شد که امروز یاد و خاطره آن عزیزان سفر کرده در اذهان مردم خونگرم، ولایتمدار و محروم منطقه متبادر است، شهدایی که تنها هدفشان نشان دادن توانایی‌ها و ظرفیت‌های نظام اسلامی در جای جای میهن اسلامی بدون هرگونه تبعیض و تفاوت بود امروز در نقطه نقطه بلوچستان زمزمه و یاد و خاطره این شهیدان طنین‌انداز شده است و مردم هم به برکت خون پاک این شهیدان راه وحدت، بیش از هر زمان دیگر الگو بودن وحدت را احساس کرده و در پاسخ به خون پاک آنان همگام با نظام همواره ارادت و همدلی خود را با مقام معظم رهبری و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذارده‌اند.
 خون شهیدان وحدت ماحصل وفاق و همگرایی مثال‌زدنی اقوام مختلف و به رخ کشیدن این تفاهم به جهانیان بود به ذائقه ددمنشانه و تفرقه‌افکن عده‌ای فریب‌خورده که امروز هیچ جایگاهی در بین اقوام خود نداشته و ندارند تحت تأثیر القائات اهداف کور تفرقه‌افکنی هستند.

در 26 مهر ماه 1388 توسط گروهک تروریستی جندالشیطان، 43 تن از پاک‌ترین انسان‌های این مرز و بوم از جمله سرداران شوشتری و محمدزاده و جمعی از سران طوایف و قبایل و مردم عادی به شهادت رسیده و قریب به 50 نفر نیز زخمی شدند.
از همان ابتدا رد پای گروهک وهابی و دست‌نشانده استکبار، جندالشیطان به سرکردگی عبدالمالک ریگی در این جنایت هولناک دیده شد.
حال در سالروز این اقدام وحشیانه تروریستی، شیعه و سنی بیش از هر زمان با درک مسائل روز و همدلی دوچندان عزم خود را جزم کرده‌اند تا به تأسی از خون این شهیدان و آبادانی منطقه و عدل گستری که شعار اصلی نظام اسلامی در جای‌جای کشور به ویژه در مناطق محروم است را به رخ کشیده و همواره این نکته را به استکبار یادآوری کنند که دیگر این استان جایگاهی برای نفوذ و طرح نقشه آنان نخواهد بود.

*وحدت شیعه و سنی با توطئه‌های دشمن از هم نمی‌پاشد
 یکی از بزرگان طایفه ریگی در حاشیه دومین مراسم سالگرد شهدای حادثه تروریستی پیشین شهرستان سرباز به خبرنگار فارس گفت: وحدت آهنین شیعه و سنی با شیطنت‌های دشمنان از هم نمی‌پاشد حتی اگر صدها شهید و مجروح در این راه هزینه کنیم.
وی افزود: طایفه ریگی از بهترین طایفه‌هایی بوده که دولت خواه بوده و همسو با نظام است.
عبدالرحیم شاهمیری با انزجار از گروهک تروریستی اظهار کرد: این گروهک از دیدگاه اهل سنت و طایفه ریگی طرد و مردود است و هیچ نوع همبستگی با این گروه ندارند.
وی عنوان کرد: یک بار دیگر با مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنیم که تا آخرین قطره خون از ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و ریشه‌های اختلاف و تفرقه را از بیخ و بن قطع می‌کنیم.
وی خطاب به مقام معظم رهبری گفت: از ایشان می‌خواهیم همواره تمام قومیت‌ها را فرزند خود بدانند و همه را به یک چشم نگاه کنند.
 
* طایفه شهنوازی همسو با تمام طوایف و عشایر سیستان و بلوچستان ضمن محکوم کردن این جنایت وحشیانه و ضد بشری اعلام می‌کند که راه شهیدان شوشتری و محمدزاده و سایر فرماندهان سپاه و سرداران بلوچ را که در یک سنگر به شهادت رسیدند، ادامه خواهند داد.

*راه پرافتخار شهیدانمان را با قاطعیت ادامه می‌دهیم
خانواده شهدای حادثه تروریستی پیشین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشتند: شهدای ما زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند.
آنها افزودند: ما نیز با شهدای والا مقام‌مان عهد می‌بندیم که راه پر افتخار آنها را با قاطعیت ادامه دهیم و در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری، لحظه‌ای غافل نشویم.
 
* افتخار می‌کنم که فرزند یک شهید هستم
 فرزند شهید شیخ ملازاده که با قرائت سوزناک دکلمه خود که از ته دلی غمگین نوشته شده بود، فضای محفل و مراسم را به گونه‌ای تغییر داد که اشک بر چشمان و بر گونه‌های شرکت‌کنندگان در مراسم جاری شد.
سعید شیخ ملازاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس تصریح کرد: من به این افتخار می‌کنم که فرزند شهید هستم و عهد می‌بندم که مانند شهدا دنباله‌روی راه آنها و گوش به فرمان رهبر باشم. 

این نخستین حادثه تروریستی نبود که مردم شیعه و سنی و مرزدار سیستان و بلوچستان تجربه می‌کردند متأسفانه حوادث گوناگونی از سال 84 تاکنون توسط این گروهک مزدور در جای جای این استان به وقوع پیوسته که از جمله آنها موارد ذیل است: 
 
* دی ماه 1384، گروگانگیری 9 نفر از پرسنل یک پاسگاه نیروی انتظامی در سراوان.
 
* اسفند ماه 1384، راهبندی جاده زابل و زاهدان در منطقه تاسوکی و به شهادت رساندن 22 نفر در مقابل دیدگان خانواده‌هایشان و هفت نفر زخمی و هفت نفر گروگان.
 
* اردیبهشت 85، راهبندی محور دارزین ـ کرمان و به شهادت رساندن 12 نفر از مسافران بی‌گناه.
 
* تابستان 86، راهبندی و گروگانگیری مسلحانه 22 شهروند عادی در جاده چابهار ـ نوبندیان و به آتش کشیدن خودروهای عبوری.
 
خرداد ماه 87، حمله به یک پاسگاه در سراوان و به گروگان گرفتن 16 مأمور نیروی انتظامی.
 
* خرداد ماه 1388، عملیات انتحاری در مسجد علی‌ابن‌ابیطالب (ع) زاهدان و به شهادت رساندن 21 نفر از نمازگزاران که در میان آنها کودک و نوجوان هم بودند که این حادثه افزون بر 100 مجروح همراه داشت.
و سرانجام مهر ماه 88 نیز در اقدامی جنایتکارانه 42 نفر سران قبایل و معتمدان اهل سنت و تعدادی از فرماندهان سپاه از جمله سردار شوشتری و محمدزاده به شهادت رسیدند.
 در روز 26 مهرماه 1388 طی یک عملیات کور انتحاری عده‌ای از هموطنان شیعه و سنی به شهادت رسیدند.
 این حادثه در منطقه پیشین شهرستان سرباز، نزدیک مرز ایران و پاکستان در سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست.
 
==============
گزارش از شیوا سرگزی‌
==============
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول