اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گرمی:

40درصد خانه‌های روستایی گرمی کم‌دوام هستند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار گرمی گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد واحد‌های مسکونی روستایی این شهرستان بی‌دوام و یا کم‌دوام هستند.

40درصد خانه‌های روستایی گرمی کم‌دوام هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر دهقان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های بنیاد مسکن در گرمی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و با حمایت‌های دولت خدمتگزار در چند سال اخیر بیش از 40 درصد واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام روستایی در گرمی مقاوم‌سازی شده و این روند با قدرت و شدت ادامه دارد.
وی ابراز داشت:‌ با اتخاذ رویه مناسب تا پایان برنامه پنجم توسعه می‌‌توانیم در صورت همراهی و مشارکت روستاییان جشن خانه‌دار شدن و مقاوم ‌بودن مساکن روستایی را در این شهرستان مرزی برگزار کنیم.
معاون فرماندار گرمی نظارت دقیق ناظران فنی در پروژه‌های بنیاد مسکن این شهرستان را بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: اگر در این نظارت‌ها قصور و کوتاهی انجام شود گناهی بزرگ به ثبت رسیده است که گذشت از آن می‌تواند جان صدها نفر را در معرض خطر قرار دهد.
وی با یادآوری اینکه تا کنون 25 درصد روستاییان گرمی از تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ‌حدود دو سوم جمعیت گرمی با برخورداری از این تسهیلات اقدام به ساخت 12 هزار واحد مسکونی کرده‌اند.
دهقان با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی بنیاد مسکن به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، گفت: از 40 متقاضی این تسهیلات در شهر انگوت تا کنون 20 متقاضی مجموعاً با سه هزار و 800 متر مربع زیربنا موفق به اخذ پایان کار در زمینه مقاوم‌سازی واحد مسکونی شدند.
رئیس بنیاد مسکن گرمی نیز در این جلسه از آغاز پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن در این شهرستان از دو ماه پیش خبر داد.
فیروز مهدی‌زاده اضافه کرد: بر اساس مجوزهای اختصاص تسهیلات مقاوم‌سازی این بنیاد به محلات حاشیه شهر گرمی 140 نفر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: ما از این تعداد 32 نفر را برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی کردیم.
رئیس بنیاد مسکن گرمی در مورد مشکل محله شهریار گرمی نیز یادآور شد: 500 خانوار در این محله ساکن هستند که امیدواریم با استقبال و همراهی خوب اهالی بحث ساخت و ساز و مقاوم‌سازی به شکلی زیبا در این منطقه انجام شود.
این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای معرفی متقاضیان تسهیلات مقاوم‌سازی بنیاد مسکن به بانک‌های عامل محدودیتی وجود ندارد و این تسهیلات به اراضی قولنامه‌ای نیز شامل می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول