اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اختتامیه کنفرانس اکو صورت گرفت:

پیشنهادات استاندار هرمزگان به اکو

خبرگزاری فارس: استاند هرمزگان در اختتامیه کنفرانس اکو در بندرعباس پیشنهاداتی را در راستای تحکیم روابط اقتصادی به اعضای این سازمان ارائه داد.

پیشنهادات استاندار هرمزگان به اکو
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی دقایقی پیش طی مراسمی ضمن تقدیر از تلاش برگزاری کنندگان کنفرانس مدیریت لجستیک در منطقه اکو پیشنهاداتی را نیز ارائه داد.
وی در این راستا اظهار داشت: یکسان‌سازی مکانیزم واحد گمرکی برای کشورهای اکو و یکسان‌سازی مکانیز قانون ریلی برای اعضای اکو می‌تواند به عنوان دو امر مهم در دستور کار اکو قرار گیرد.
وی در ادامه بر فعال شدن کریدورهای ترانزیتی در بین کشورهای عضو اکو نیز تاکید و افزود: فعال‌سازی کریدور اسلام‌آباد ـ تهران ـ استانبول با محوریت پاکستان می‌تواند سبب انتقال بهتر کالا از این مسیر شود.
وی ادامه داد: همچنین باید به فعال‌سازی کریدور قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران (از طریق اینچه‌برون ـ گرگان) با محوریت قزاقستان باید بیش از پیش توجه کرد.
وی همچنین یادآور شد: فعال سازی هر چه بیشتر کریدور افغانستان ـ تاجیکستان ـ قرقیزستان و توسعه آن نیز با محوریت ایران می‌تواند به منزله برداشتن قدم‌های بزرگ در مراحل بعدی باشد.
وی در ادامه افزود: اتصال این سه کریدور بزرگ به پایتخت حمل و نقل دریایی ریلی ایران (بندرعباس) می‌تواند اکو را به یکی از قدرتهای اقتصادی دنیا تبدیل کرد.
وی در ادامه پیشنهادات خود افزود: تشکیل گروه کاری، متشکل از مدیران کل جاده، ریل، بندر، گمرک، اقتصادی و سایر امور حمل و نقل می‌تواند به عنوان یک تسهیلات پشتیبان در امر تقویت بخش ترانزیت و لجستیک منطقه اکو قرار گیرد.
وی همچنین افزود: با توجه به موافقیت اکو با استقرار مرکز دائمی دبیرخانه این سازمان در بندرعباس گروه کاری یاد شده می‌تواند هر ماه یکبار در بندرعباس با حضور اعضا تشکیل جلسه دهد که ما نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای حرکت منظم قطار بندرعباس - آلماتی را انجام خواهیم داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول