اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبس و طبسی‌ها در هنر هم برترینند؛

اثر مستند منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران از طبس

خبرگزاری فارس: مستند «چرخ نان» ساخته فیلمساز طبسی، اثر برگزیده بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در بخش مستند شد.

اثر مستند منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران از طبس
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، همه ساله جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که مهم‌ترین جشنواره فیلم کوتاه در کشور و منطقه است با شرکت فیلمسازان حدود یکصد کشور مختلف جهان برگزار می‌شود.
در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در مجموع 4 هزار و 232 اثر و در بخش مستند 477 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که در بخش مستند 53 فیلم از جمله «چرخ نان» ساخته فیلمساز طبسی به بخش مسابقه این جشنواره راه یافت.
در مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جواد شمقدری معاون امور سینمائی این وزارتخانه، در محل تالار وحدت تهران برگزار شد، برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
در این مراسم فیلم «چرخ نان» ساخته حسین نظری فیلمساز طبسی به عنوان اثر برگزیده جشنواره در بخش مستند معرفی، و تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰ میلیون ریال هدیه، به همراه ۱۵ میلیون ریال حمایت از اثر بعدی به این فیلم داده شد.
فیلم «چرخ نان»، زندگی ساده یک آسیابان طبسی که از طریق یک آسیاب آبی قدیمی گذران زندگی می‌کند را به تصویر کشیده است.
پیرمرد آسیابان که چرخ آخرین آسیاب آبی فعال طبس را می‌چرخاند محور اصلی داستان این فیلم است. این مرد یک دست بیشتر ندارد، ولی این نقصان نتوانسته بر اراده پولادین او غلبه کند.
«چرخ نان» حکایت اراده پایان‌ناپدیر آدم‌ها و حکایت مناعت‌طبع و تلاش بی‌پایان است.
این فیلم با حضور حسن قربانی و مریم اکبری، با تصویربرداری جواد زمانیان، قدیر ترابی و حسین نظری، صدابرداری قاسم حسین‌پوری و تدوین حسین نظری ساخته شد و سیدحمید حقی به عنوان مشاور، حامد قاسمی‌فرد به عنوان منشی صحنه، مهدی عابدین‌زاده به عنوان دستیار تصویربردار و امین قاضی‌زاده به عنوان عکاس در ساخت این فیلم همکاری داشته‌اند.
حسین نظری سازنده این فیلم، کار فیلمسازی را از سال 1382 و با ساخت نماهنگ‌های متعدد و همچنین فیلم کوتاه داستانی «آب را گل نکنیم» آغاز کرد و تاکنون دو فیلم کوتاه داستانی با عناوین «رد پای باران» تولید 1387 و «شکلات» تولید 1388، سه فیلم کوتاه مستند با عناوین «اینجا چراغ روشن است» تولید 1387، «طبل‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» تولید 1389 و «چرخ نان» تولید 1389 و یک فیلم کوتاه تجربی با عنوان «100 ثانیه سکوت برای آواز درختان» تولید 1388 ساخته است.
این فیلمساز طبسی باحضور در چند جشنواره و کسب جوایز مختلف، بارها برای این شهرستان افتخار آفریده است از جمله در سال 1388 موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران در سوگواره سراسری عاشورایی یزد برای فیلم «اینجا چراغ روشن است» و در سال 1389 موفق به دریافت جایزه اول جشنواره فیلم کوتاه شهرآئین برای فیلم «شکلات» شده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول