اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کودک در گفت‌و‌گو با فارس:

حاصل بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک باید به مراوده هنری ختم شود

خبرگزاری فارس: دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر کودک گفت: بخش بین‌الملل جشنواره تنها نباید مختص گروه‌های خارجی باشد بلکه باید در بخش بین‌الملل فضایی ایجاد شود تا به مراوده هنری با دیگر کشورها مبدل شود.

حاصل بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر کودک باید به مراوده هنری ختم شود
شهرام کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: همزمان با هجدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دو تن از رؤسای انجمن تئاتر کودک و نوجوان کشور هندوستان و آلمان در ایران حضور پیدا می‌کنند.
همچنین بر اساس تفاهنامه هنری که بین ما و آقای گردن مایر رئیس مرکز تئاتر کودک و نوجوان آلمان ایجاد شده، از این پس در بخش تئاتر کودک و نوجوان با کشور آلمان مراوده هنری خواهیم داشت.
وی افزود: رئیس مرکز استیج هندوستان و آقای شارمو امسال میهمان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستند که آقای شارمو برای برگزاری کارگاه آموزشی در ایران برگزار کند و قرار شده یک همکاری هم با کشور هندوستان داشته باشیم.
دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بیان داشت: بخش بین‌الملل جشنواره تنها نباید مختص گروه‌های خارجی باشد. باید در بخش بین‌الملل فضایی ایجاد شود تا به مراوده هنری با دیگر کشورها مبدل شود. چنانچه این اتفاق طی 10 سال گذشته در جشنواره تئاتر فجر رخ داده است و موجب آشنایی گروه‌های خارجی با آثار ایرانی شده است.
کرمی ضمن اشاره به این که جشنواره هجدهم تئاتر کودک و نوجوان مختص گروه‌های خارجی نیست، گفت: تلاش کردیم در جشنواره هجدهمین تئاتر کودک و نوجوان بخش بین‌الملل تنها مختص گروه خارجی نباشد. با چند کشور مختلف و حتی چند هنرمند مطرح آمریکایی برای حضور در جشنواره مذاکره کردیم، اما به دلیل زمان جشنواره و تطابق آن با دیگر جشنواره‌ها این اتفاق رخ نداد. امیدوارم از همین الان برای جشنواره نوزدهم برنامه‌ریزی شود تا بخش بین‌الملل بتواند به شکوفا شدن ارتباطات هنری با دیگر کشورها کمک کند.
به گفته کرمی، دعوت و حضور گروه‌های خارجی راحت‌ترین کار ممکن است اما هدف ما تنها حضور آنها نیست بلکه ایجاد تفاهنامه هنری است.
وی در خصوص بودجه جشنواره و تأمین آن گفت: مشکلاتی در خصوص اعتبارات جشنواره داشتیم، در واقع همان بودجه سال گذشته برای امسال نیز درنظر گرفته شده بود در صورتی که هزینه‌ها، تعداد گروه‌ها و ... افزایش یافته است. به هر حال با پیگیری‌های لازم بودجه نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و مصوب شد و دیگر نگرانی ندارم. بنابراین باید پیگیر پرداخت به موقع مبلغ قرارداد گروه‌ها باشم.
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول