اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هیرمند:

معتمدان با مأموران سرشماری همکاری کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار هیرمند گفت: به منظور به دست آمدن اطلاعات دقیق خانوارها، شوراها و معتمدان با مأموران سرشماری همکاری بیشتری داشته باشند.

معتمدان با مأموران سرشماری همکاری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، محمد گمرکی‌زاده صبح امروز در همایش معتمدان و شوراهای اسلامی شهرستان هیرمند اظهار کرد: براساس آنچه که طی سه سال گذشته اعتبار جذب کرده‌ایم، اقداماتی نیز انجام شده است که امیدواریم با کمک و همیاری مردم بتوان بیش از پیش موجب آبادانی منطقه شویم.
وی به سرشماری نفوس و مسکن سال 90 اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته، هیرمند زیر نظر شهرستان زابل بوده اما امسال سرشماری انجام شده در خود منطقه و مستقل از زابل صورت می‌پذیرد لذا از مردم، شوراها و معتمدان تقاضا داریم با مأموران سرشماری همکاری لازم را انجام تا اطلاعات دقیق خانوارها را گرفته و دولت براساس این اطلاعات برنامه‌ریزی برای هر منطقه داشته باشد.
فرماندار هیرمند بیان کرد: از آغاز بکار صندوق مهر امام رضا (ع) تاکنون 9 میلیارد تومان اعتبار داشته است.
گمرکی‌زاده تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های دولت، هدفمندسازی یارانه‌ها بود که با هدف محرومیت‌زدایی صورت می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت برای توازن بین استان‌های محروم و توسعه یافته، 10 درصد از درآمد استان‌های برخوردار را کسر کرده و به استان‌های کمتر برخوردار اضافه کرده است.
فرماندار هیرمند در ادامه گفت: اقدام بعدی دولت برای این منطقه، انتقال آب از چاه‌نیمه‌ها به شهرستان هیرمند است.
امام جمعه هیرمند نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: شهرستان جدید التأسیس همیشه مشکلاتی دارد که با همدلی و همراهی این مشکلات برطرف می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم گزمه افزود: قرآن مجید دستوراتی در مورد مشاوره می‌دهد لذا در اجرای قانون باید همیشه مشورت انجام تا قانون به خوبی اجرا شود.
وی بیان کرد: اساس نظام اسلامی خدمت به مردم است و اساس تشکیل شوراها این است در جایی که شورای با ایمان هست آن روستا پیشرفت می‌کند.
امام جمعه هیرمند اضافه کرد: همه مسئولان باید به صورت جهادی کار کنند تا مشکلات منطقه برطرف شود.
گزمه در مورد جایگاه مشورت در آیات و روایات اشاره کرد و از مسئولان خواست تا برای برنامه‌ریزی صحیح، مشورت را پیشه کنند.
وی افزود: دشمنان سعی می‌کنند بین مردم و مذاهب اسلامی تفرقه بیندازند و وحدت آنان را از بین ببرند لذا باید تمام تلاش خود را بکنیم تا با وحدت ملی دشمنان را ناامید کنیم.
در ادامه این همایش، مسئولان ادارات برق، جهاد کشاورزی، امور آب، راه و ترابری، آب و فاضلاب روستایی گزارشی از عملکرد ادارات مربوطه را ارائه کردند.
در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ بین مسئولان و شوراها انجام شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول