اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

امر به معروف باید از رسانه ملی آغاز شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید از رسانه ملی آغاز شود چون بسیاری از جوانان از تلویزیون الگو می‌گیرند.

امر به معروف باید از رسانه ملی آغاز شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین امشب در دیدار با معاون مردمی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی کشور و هیئت همراه بیان کرد: با تشکیل ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی امری میمون و مبارک است ولی باید فعالیت‌های ستاد طوری باشد که مردم آثار این حرکت را ببینند.
وی ادامه داد:‌ امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای عمومی و فراگیر است و علاوه بر عده‌ای که به صورت نصحیت و تذکر وارد می‌شوند برخی دیگر نیز باید به طور جدی‌تر در این عرصه گام بردارند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: ابتدا باید امر به معروف و نهی از منکر را از رسانه ملی آغاز کنیم چرا که جوانان ما تلویزیون را نگاه می‌کنند و بعد می‌گویند این تلویزیون متعلق به جمهوری اسلامی است بنابراین از آن الگو می‌گیرند.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی باید در رسانه ملی برنامه داشته باشد و با بررسی پرونده‌ها و مسائل و مشکلات در جامعه هشدارهای لازم را به مردم ارائه کند.
باریک‌بین خاطرنشان کرد: امر به معروف باید اینگونه آغاز شود تا ابتدا اجتماع سالم شود و جوانان توجیه بیشتری شوند چرا که جوانی که خود را حفظ نمی‌کند منشأ گناه می‌شود و آنگاه مجالس فساد و آلوده درست می‌شود، ولی اگر توجیه شوند شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: البته در برابر افراد باید تفاوت قائل شویم چرا که ممکن است فردی توجیه نباشد و لازم باشد او را نصیحت کنیم و یا ممکن است کسی بداند و وارد شود و حتی شنیده‌ایم که برخی پول می‌گیرند و فلان لباس را می‌پوشند و در خیابان دور می‌زنند که باید با اینها برخورد قانونی لازم انجام شود.
امام جمعه قزوین اظهار کرد:‌ بنابراین در برخورد با افراد باید تفاوت قائل شویم؛ میان کسی که با مسئله آشنا نیست و کسی که با مسئله آشنا است ولی به دنبال هوای نفس است فرق وجود دارد و باید با هر کدام از آنها به نسبت خودش برخورد کرد چرا که کشور ما، کشوری اسلامی است و دشمن می‌خواهد اعتقادات ما را متزلزل کند و به باورهای دینی در خانواده آسیب بزنند.
وی ادامه داد: شکر خدا انقلاب ما از ابتدا تاکنون پیشرفت‌های بسیاری داشته و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، عمرانی، علمی و... به دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم و امروز با تلاش‌های انجام شده پایه‌های انقلاب و حکومت اسلامی پابرجا شده است.
باریک‌بین عنوان کرد: اما در مباحث اخلاقی آنطور که انتظار می‌رفت کار نشده است البته این سخن به این معنا نیست که هیچ کاری انجام نشده ولی باید کارهای اساسی انجام شود و مسئولان به این موضوع عنایت بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول