اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ورزش آیین راست‌پنداری بشر است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ورزش آیین راست‌پنداری و تقویت روحیه پهلوانی و دستگیری از افتادگان است که باید این فرهنگ روز به روز گسترش معنوی و عقیدتی پیدا کند.

ورزش آیین راست‌پنداری بشر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحسین صابری عصر امروز با صدور پیامی به مناسبت 26 مهر ماه روز تربیت بدنی و آغاز هفته ورزش در کشور اظهار داشت: فرا رسیدن 26 مهر ماه که در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش نام گرفته فرصتی برای توجه بیشتر به اهمیت و نقش اثرگذار این امر مهم در تأمین سلامت عمومی جامعه، نشاط و شادابی مردم و نیز رقم زدن افتخارات بزرگ در عرصه‌های جهانی است.
وی تصریح کرد: توجه آیین انسان‌ساز اسلام به این مقوله و تاکید بر ترویج ورزش‌هایی همچون سوارکاری و تیراندازی از یک سو و برکات متعدد آن در تقویت روحیه جوانمردی، مقابله با بیماری‌های جسمی و پیشگیری از ناراحتی‌های روان و... از سویی دیگر منجر به آن شده که در یک جامعه پویا به ویژه اسلامی ورزش به عنوان رکن جداناپذیر زندگی افراد تبدیل شود تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز در این باره می‌فرمایند «من اعتقاد دارم ورزش برای همه یک فریضه عمومی است».
صابری از ورزش به عنوان عامل نشاط، سرزندگی و حرکت رو به رشد یک جامعه آرمانی و انسان‌ساز یاد کرد و افزود: نادیده گرفتن ورزش در حقیقت بی‌توجهی به امر سلامت و تقویت روحیه ایمان و خودباوری است که امروز ملت ما به ویژه جوانانمان به این سلاح برنده بیش از هر زمان دیگر نیاز دارند.
به گزارش فارس، این مسئول با تبریک این هفته به دست‌اندرکاران، ورزشکاران و ورزش دوستان استان مقدس اردبیل اظهار امیدواری کرد: با عنایت حق و تلاش مضاعف ورزشکاران و مسئولان اجرایی مرتبط با ورزش توفیقات هر چه بیشتر در عرصه ورزشی برای استان رقم بخورد.
وی خاطر نشان کرد: هیچ عنصری به اندازه ورزش نمی‌تواند به تحرک، شادابی و سرزندگی مردم کشور کمک کرده و در این مسیر بسیار تأثیرگذار و دارای ابعاد مهم و ارزشمند باشد.
استاندار اردبیل پیروزی‌های تیم‌های مختلف ملی را مایه تقویت همبستگی ملی و افزایش نشاط عمومی اعلام کرد و ادامه داد: در کنار توجه به ورزش قهرمانی به عنوان یکی از اصول اقتدار انقلاب اسلامی توجه جدی به ورزش همگانی نیز سبب شده است تا سلامت جامعه و افراد آن تأمین و تضمین شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول