اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تبیین بیداری اسلامی؛

ساخت فیلم اهتزاز در اردبیل کلید خورد

خبرگزاری فارس: با هدف تبیین و تشریح اهداف و خیزش‌های اسلامی و نهضت‌های آزادی‌بخش کشورهای مسلمان پروژه ساخت فیلم «اهتزاز» در اردبیل شروع شد.

ساخت فیلم اهتزاز در اردبیل کلید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم آغاز ساخت این فیلم مستند در اردبیل که عصر امروز در حوزه هنری اردبیل آغاز شد، کارگردان این فیلم مستند گفت: با توجه به ابعاد مختلف نهضت آزادی‌بخش ملت‌های مسلمان در منطقه خاورمیانه و شاخ آفریقا و همچنین به نمایش گذاشتن ابعاد و زوایای این حرکت مردمی ساخت فیلم مستندی را در این زمینه شروع کردیم تا بتوانیم در قالب هنری آنها را به تصویر بکشیم.
علی مرادی با یادآوری این‌که هدف نهایی انقلاب‌های منطقه‌ای و خیزش‌های کشورهای اسلامی به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام در دنیا است، افزود: ما اسم این فیلم را از چنین تفکر و اندیشه‌ای گرفته‌ایم تا بتوانیم با کلمه اهتزاز این معنا را در اذهان و افکار تجلی کنیم که با به اهتزاز درآمدن پرچم اسلام بسیاری از امت‌های اسلامی به کام خود می‌رسند.
وی رسالت و وظیفه هنرمندان را به عنوان کسانی که مشق هنر می‌کنند رسالتی سنگین و وظیفه‌ای خطیر برشمرد و تصریح کرد: ما با همکاری اعضای گروه بعد از بررسی‌های مختلف در ابعاد این اتفاق بزرگ به این نتیجه رسیدیم که اسم فیلم را نیز اهتزاز انتخاب کنیم تا به همه نشان دهیم که با حرکت‌ها و تداوم حضور مردم پرچم اسلام و مسلمانان برای همیشه در دنیا به حرکت درآمده و به اهتزاز درمی‌آید.
این مسئول به ابعاد و ویژگی‌های این فیلم تأثیرگذار اشاره کرد و اظهار داشت: ما تلاش می‌کنیم این فیلم مستند را در کمتر از یک ماه تهیه و برای پخش آماده کنیم که در این زمینه سعی می‌کنیم در یک فعالیت مستمر روزانه کار فیلمبرداری و تدوین آن را به سرعت انجام دهیم.
به گزارش فارس، کارگردان جوان اردبیلی در ادامه سخنان خود ضرورت همراهی مسئولان فرهنگی استان را در حمایت از هنرمندان و فیلمسازان یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم چنین حرکت‌های فرهنگی که لازمه تغییر و اصلاح بینش‌ها و نگرش‌ها است مورد حمایت متولیان امر قرار گیرد چرا که امروز جوانان هنرمند به صحنه آمده‌اند تا در قالب هنر اندیشه پاک اسلام را در ابعاد مختلف به تصویر بکشند که انتظار می‌رود حمایت‌های مادی و معنوی به عنوان یک پشتوانه عظیم مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
مرادی اظهار امیدواری کرد: هر چند در گذشته از حمایت‌های مسئولان بی‌بهره بودیم اما انتظار داریم در تولید این اثر که ساخت آن به صورت خودجوش توسط یک گروه محقق و پژوهشگر و علاقمند آغاز شده مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیریم تا این اثر ماندگاری و صلابت خود را حفظ کند.
وی در پایان سخنان خود بیداری اسلامی در کشورهای لیبی، مصر، یمن و... را اتفاقی خوشایند در جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد: این مستند با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری نقش نخبگان هنری را در استان به خوبی تصویر کرده و ادای دینی باشد برای آنهایی که در این مسیر گام برمی‌دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول