اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

آموزش 3 هزار فراگیر دختر روستایی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: طرح ملی توانمندسازی دختران روستایی با آموزش 3 هزار و 90 فراگیر دختر روستایی در استان اجرا می‌شود.

آموزش 3 هزار فراگیر دختر روستایی در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نسرین پیرسمساری بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح توانمندسازی دختران روستایی که در روستای بارانلو خسرو شهر از توابع شهرستان تبریز برگزار شده بود، شناخت دقیق ویژگی‌های روستاهای منتخب و شناخت لایه‌های عمیق‌تر مخاطبان، توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، نگرش‌ها و باورهای دختران روستایی با بررسی وضعیت خانوادگی و نگرش و باور خانواده میزان حمایت و فضای حاکم برای برنامه‌ریزی دقیق و انتقال مفاهیم دقیق برای رسیدن به مهارت‌های لازم در کنترل خشم،  عفو و بخشش، سکوت خلاق، تربیت این فرزندان، گفتگوی مؤثر در خانواده، مهارت‌های زندگی مجردی، مهارت‌های همسرداری ارتباط با خانواده، مهارت‌های حل مسئله و آموزش احکام و مسایل بهداشتی و تغذیه، از مهمترین اهداف اجرای طرح توانمندسازی دختران روستایی است.
وی افزود: این امر در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق روستایی استان برگزار و  3هزار و 90 فراگیر روستایی را زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار داده است.
پیر سمساری با اشاره به اهمیت نقش خانواده در توسعه، تولید و ارتقای فرهنگ جامعه گفت: آموزش و آگاه سازی خانواده‌ها و رویکرد مسائل فرهنگی، برمحورخانواده‌ها است، طرح آموزش و توانمندسازی دختران روستایی، تاکید دولت کریمه و خدمتگزار است و لازم می‌دانم از اجرای موفق این طرح از سازمان جهادکشاورزی استان و شوراهای اسلامی تقدیر و تشکر کنم.
وی هدف از اجرای طرح ملی توانمندسازی دختران روستایی را افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در سه محور آموزش، احکام و مهارت‌های زندگی خاطرنشان کرد و گفت: به علت مقابله درست و توانمند با جنگ نرم دشمن که با هدف تخریب فرهنگ جامعه طراحی شده و از ابزارهای زیادی برای پیشبرد آن سود می‌جوید، می‌تواند در این برهه حساس، بخش مهمی از اهداف نظام در صیانت از نهاد مقدس خانواده را عملی سازد و به علت نیاز اقشار تولیدکننده به آموزش و بازآموزی، همکاری سازمان جهادکشاورزی توانسته است بخشی از اهداف آموزشی اقشار روستایی در جامعه را تحقق بخشد.
 علی رخ افروز مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی، تخصصی در زمینه اهداف، گروه مخاطب و زمان و مکان مناسب برای تشکیل کلاس‌ها خاطرنشان کرد: مطالعه و بررسی روستاها از نظر نیازهای آموزشی، تهیه برنامه cpu برای اجرای بهتر دوره‌های فوق، با حمایت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند در میان مدت تأثیرات اجتماعی و فرهنگی چشمگیری را در روند زندگی مناطق روستایی از خود به جای بگذارد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در مدت شش ماه و با تزریق 170 میلیون ریال محل اعتبارات دفتر مرکزی امور خانواده ریاست جمهوری تامین شده بود، گفت: برای اجرای این دوره‌ها علاوه بر اعتبارات فوق سازمان جهادکشاورزی استان از همه امکانات و مکان‌های آموزشی موجود در سطح استان استفاده کرده و برگزاری مستمر این دوره‌ها با توجه به نیازسنجی به عمل آمده، از استقبال خوبی برخوردار شد و درخواست ادامه این طرح می‌تواند روند یادگیری و کارآفرینی را در روستاها بهبود بخشد.
رخ افروز همچنین اضافه کرد: دوره‌های ترویجی توانمندسازی دختران روستایی استان در شهرستان‌های 20 گانه با طراحی 103 دوره با اولویت آموزش، احکام، مهارت‌های زندگی بهداشت و تغذیه، در مناطق روستایی استان به اجرا در آمد و در این مدت 3 هزار و 90 نفر از دختران روستایی استان در این دوره‌ها شرکت کردند.
صحابعلی اسکندری مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز همچنین در این مراسم بخش کشاورزی را یکی از مهمترین فاکتورهای اساسی در تامین امنیت غذایی قلمداد کرد.
وی گفت : مهمترین وظیفه بخش کشاورزی پرداختن به مشاغل خانگی است که در سال‌جاری برای اجرای این مهم مبلغ 550 میلیارد ریال اعتبار به استان ابلاغ شده است.
اسکندری با اشاره به اینکه پرداختن به کارهای کوچک خانگی به راحتی امکان‌پذیر است، افزود: برای اجرای این طرح مبلغ 50 میلیون ریال بدون ضمانت بانکی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.
انتهای  پیام/ح20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول