اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

خشکسالی در 4 شهرستان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر و کارشناس فنی بلایای جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: نتایج پایش خشکسالی در 12 ماه حاکی از وجود خشکسالی در میانه، اهر مراغه و بناب دارد و وضع بقیه نواحی استان نرمال است.

خشکسالی در 4 شهرستان آذربایجان‌شرقی
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب عبدلی ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی بررسی مسائل کشاورزی استان، از کاهش هفت درصدی میزان بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت آن در استان خبر داد و اظهار داشت: میزان بارندگی در فصل زراعی امسال بیش از 266میلی‌متر بود و در کنار آن با وجود بارش‌ها، میزان افزایش دمای استان نیز حدود 0.7 درجه افزایش نشان داده است.
وی افزود: در همین مدت میزان بارش در کلیبر و ملکان به ترتیب با افزایش 12 و 14 درصدی نسبت به میانگین بارش استانی مواجه شد.
کارشناس فنی اداره کل هواشناسی استان همچنین بیان کرد: در فصل زراعی گذشته میانه با 28 درصد کاهش بارندگی نسبت به نرمال بلند مدت کمترین بارش را داشت.
عبدلی در ادامه گفت: میزان دمای شهرستان های اهر، مرند و مراغه در همین مدت با افزایش یک درجه‌ای بیشترین افزایش دما و سهند با یک دهم درجه سانتیگراد کم‌ترین افزایش ما در استان را دارا بودند.
وی همچنین افزایش بیش از 40 درجه‌ای دما در استان را پدیده‌ای جدید در وضعیت اقلیمی آن عنوان و اضافه کرد: فصل گرم استان از مردادماه به تیرماه تغییر وضع داده که این نکته می‌تواند برای کشاورزان در انجام کشت محصولات حائز اهمیت باشد.
عبدلی تصریح کرد: نتایج پایش خشکسالی در 12ماه حاکی از وجود خشکسالی در میانه، اهر مراغه و بناب دارد و وضع بقیه نواحی استان نرمال است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همچنین از نرمال بودن وضعیت بارندگی و دما در سه ماه آینده در استان خبر داد و بیان کرد: این بارندگی‌ها به صورت خفیف خواهد بود و افت دمای پنج درجه‌ای را شاهد خواهیم بود که توصیه می‌شود اخطارهای لازم در این زمینه به کشاورزان داده شود.
عبدلی از عدم اجرایی شدن کمیته پژوهشی استان در زمینه همکاری جهادکشاورزی و هواشناسی انتقاد و عملیاتی شدن آن را برای بهبود شرایط کشاورزی در استان خواستار شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول