اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه دائمی فرش و گبه استان بوشهر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور مسئولان نمایشگاه دائمی فرش و گبه استان بوشهر در مرکز این استان افتتاح شد.

نمایشگاه دائمی فرش و گبه استان بوشهر افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان بوشهر اظهار داشت: اهمیت فرش در اقتصاد کشور این حد مهم و اثرگذار است که در وزارت صنعت، معدن و تجارت، یک اداره دولتی برای آن تشکیل شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: یکی از راه‌های توسعه صنعت فرش برگزاری نمایشگاه‌ها است که انتظار داریم با همکاری بخش خصوصی و نظارت و هدایت دولت در سطح کشور شاهد ایجاد نمایشگاه‌های دائمی بسیاری باشیم.
مرحمتی گفت: برپایی نمایشگاه فرش می‌تواند زمینه‌های لازم برای حضور و فعالیت بخش خصوصی در این قسمت، برنامه ریزی و سیاست گذاری، بازاریابی داخلی و خارجی و ساماندهی امور مربوط به تامین موارد اولیه این صنعت از جمله اهداف ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و فرش است.
وی یادآور شد: تاکنون در زمینه قالی بافی و فرش بافی در استان بوشهر اقداماتی نظیر ایجاد اتحادیه صنفی و ارائه بیش از 8 هزار کارت صنفی قالی بافی و ایجاد دو شرکت تعاونی فعال در این زمینه صورت گرفته است.
مرحمتی دسترسی مستقیم مصرف ‌کنندگان به بازار فرش، حذف واسطه‌های فروش فرش دستباف و دسترسی آسان مصرف کنندگان به کالاهای با کیفیت را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وضعیت فرش در حال حاضر پس از گذراندن دوره رکود در وضعیت مطلوبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: شناساندن محصولات فرش ایرانی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است که امیدواریم به نحو مطلوبی در استان برگزار شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول