اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس عنوان شد

توضیحات فرهنگی درباره سیستم جدید ثبت‌نام نمایندگان برای تذکر ‌و اخطار

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه غیرعلنی امروز (سه شنبه) پارلمان به بیان توضیحاتی پیرامون نرم‌افزار جدید نصب شده روی سیستم‌های نمایندگان مجلس برای ثبت‌نام به منظور بیان تذکر، اخطار و یا سخنرانی به عنوان مخالف یا موافق یک پیشنهاد پرداخت.

توضیحات فرهنگی درباره سیستم جدید ثبت‌نام نمایندگان برای تذکر ‌و اخطار
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) جلسه‌ای غیرعلنی داشتند که در این جلسه، محمد‌حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی را پیرامون سیستم جدید نصب شده بر روی دستگاه‌های وکلای ملت برای ثبت‌نام تذکر‌های آئین‌نامه‌ای، اخطارهای قانون اساسی و یا ثبت‌نام برای سخنرانی به عنوان مخالفت یا  موافق یک پیشنهاد، ارائه داده است.

پیش از این نمایندگان مجلس برای بیان تذکر یا اخطار با فشار دادن دکمه‌ای که روی سیستم آنها بود، ثبت نام می‌کردند اما در حال حاضر نرم‌افزار جدیدی روی سیستم نمایندگان مجلس نصب و طراحی شده است که وکلای ملت اگر بخواهند برای بیان اخطار قانون اساسی ثبت‌نام کنند، ضمن ثبت‌نام باید اصل قانون اساسی که نسبت به آن خواستار بیان اخطار هستند را نیز مشخص کنند، در غیر این صورت نام آنها برای بیان اخطار ثبت نخواهد شد.

همچنین خانه ملتی‌ها برای بیان تذکر آئین‌نامه‌ای هم باید ماده مورد نظرشان را که می‌خواهند تذکر دهند را نیز مشخص کند،‌ در غیر این صورت ثبت‌نام آنان انجام نخواهد شد.

نصب این نرم‌افزار جدید در صرفه‌جویی وقت مجلس بسیار موثر است و موجب می‌شود نمایندگانی که می‌خواهند خارج از دستور و طرح یا لایحه مورد بررسی در صحن علنی، تذکر آئین‌نامه‌ای یا اخطار قانون اساسی دهند، شناسایی شوند.

هیئت رئیسه با شناسایی این نمایندگان، به دلیل تذکر خارج از دستور، به آنان وقت بیان تذکر را نخواهد داد و این امر موجب صرفه‌جویی در وقت و زمان صحن علنی پارلمان می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول