اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اردبیل:

ساخت ایمن در شهرها و روستاها اجتناب‌ناپذیر است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: ساخت ایمن و توجه به تحکیم بنیه‌های قوی کارهای عمرانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

ساخت ایمن در شهرها و روستاها اجتناب‌ناپذیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج بیگدلو در آخرین روز کارگاه آموزشی آمادگی در برابر حوادث طبیعی مدیران استان اردبیل اظهار داشت: در کنار جانمایی مناسب برای ساخت ساختمان‌ها تأسیسات زیربنایی و انجام برخی ریزه‌کاری‌ها باید همراه با رعایت الگوها و معیارهای درست و صحیح انجام شود.
وی با یادآوری این‌که در برخی از موارد مدیران اجرایی بر سرعت ساخت یک پروژه، سد یا طرح عمرانی پافشاری می‌کنند، تصریح کرد: هر چند این حرکت گاه از روی دلسوزی است اما نباید کیفیت را فدای سرعت و کمیت‌ها کرد.
بیگدلو خاطر نشان کرد: شاید با بهره‌برداری از طرح در کوتاه مدت فوایدی برای مردم داشته باشد اما قطعاً در درازمدت آسیب‌های آن بیشتر از فواید آن است.
این مسئول اضافه کرد: به طور یقین در صورت وقوع یک حادثه طبیعی احتمالی خسارات و تلفات جبران‌ناپذیری در چنین ساخت و سازهایی را شاهد هستیم و نباید مهندسان ناظر ما و کارشناسان ناظر اجازه چنین قصور و کوتاهی را بدهند.
وی تأمین امنیت جانی مردم را بالاتر از بقیه الزامات دانست و ادامه داد: ما وظیفه سنگینی را در تأمین جانی مردم در برابر حوادث طبیعی داریم و باید موضوع آموزش و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر مدنظر و ملاک کار قرار گیرد.
به گزارش فارس، معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: ما در اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار رعایت زمان قانونی و مقرر شده باید اولی‌تر از همه کیفیت را مدنظر داشته باشیم تا خسارات وارده به مردم و حتی بیت‌المال به کمترین رقم برسد.
وی موضوع آموزش و آمادگی کافی در برابر حوادث طبیعی را به همراه نظارت کافی در ساخت و سازها یادآور شد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی باید زمینه ساخت کیفی و مناسب طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خود را فراهم کنند.
در کارگاه دو روزه آموزشی آمادگی در برابر حوادث طبیعی که در هتل کوثر اردبیل برگزار شد 250 نفر از مدیران و مسئولان اجرایی استان آموزش‌های تئوری را در زمینه آمادگی قبل، حین و بعد از وقوع حادثه طبیعی فرا گرفته و به شکل عملی خواسته‌هایی را انجام دادند.
این دوره آموزشی که با همکاری جمعیت هلال‌احمر و معاونت عمرانی استانداری اردبیل تشکیل شد، عصر دوشنبه به پایان رسید.
اردبیل از استان‌های حادثه‌خیز کشور است که سالانه در آن ده‌ها حادثه طبیعی نظیر زلزله، طوفان، تگرگ، رانش، سیل و خشکسالی اتفاق می‌افتد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول