اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی محیط زیست کردستان اعلام کرد؛

وجود 4000 اسلحه مجاز و غیرمجاز در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی محیط زیست کردستان به وجود بیش از 4 هزار اسلحه مجاز و غیرمجاز در این استان اشاره و اسلحه‌های غیرمجاز را تهدیدی برای از بین بردن گونه‌های جانوری این استان عنوان کرد.

وجود 4000 اسلحه مجاز و غیرمجاز در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب محمودی عصر امروز در کارگاه آموزشی یک روزه شکارچیان کردستانی که در سنندج برگزار شد، به وضعیت جغرافیایی‌، توپوگرافی و شرایط اقلیمی استان اشاره کرد و افزود: استان کردستان یکی از مناطق منحصر به فرد در داشتن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است.
وی تصریح کرد: هر کدام از عوامل محیط زیست نقشی مهم در چرخه اکوسیستمی طبیعت ایفا می‌کنند.
معاون محیط طبیعی محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر به دلیل عدم آگاهی درست و علمی هر روز شاهد از بین رفتن گوشه‌هایی از این چرخه هستیم.
محمودی اضافه کرد: عدم آگاهی اقشار مختلف مردم نسبت به اهمیت حیات‌وحش و ضعف سازمان حفاظت محیط زیست در اعمال قوانین شکار و صید به دلیل عدم باور برخی از مسئولین و برنامه‌ریزان نسبت به ارزش‌های منابع طبیعی و حیات وحش از مهم‌ترین تهدیدات محیط زیست و حیات وحش در این استان است.
وی نبود برنامه‌های آموزشی مدون و موثر، تخریب زیستگاه‌ها و تبدیل آن به اراضی کشاورزی و مسکونی و وجود بیش از 4 هزار اسلحه مجاز و غیرمجاز در استان از دیگر تهدیداتی است که حیات‌وحش و محیط زیست کردستان را تهدید می‌کند.
این کارگاه آموزشی یک روزه به منظور آگاه‌سازی بیش از پیش شکارچیان این استان با حضور 60 نفر از آنان برگزار شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول