اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزارت ارشاد:

کتاب و کتابخوانی زیربنای توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزرات ارشاد گفت: اگر کتاب به صورت جدی و با محتوای مؤثر چاپ شود مبنای خوبی برای توسعه کشور خواهد بود.

کتاب و کتابخوانی زیربنای توسعه کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه بهمن دری در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند، اگر ما قضیه کتاب و کتابخوانی را رایج کنیم، مشکلات عمده فرهنگی حل خواهد شد، افزود: اقتدار فرهنگی قبل از هر چیزی بستگی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد.
وی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی زیربنای سینما و اغلب هنرها است و اگر کتاب‌ها به صورت جدی و با محتوای مؤثر چاپ شوند مبنای خوبی برای توسعه کشور خواهند بود.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد اضافه کرد: براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری نمایشگاه‌های سراسری کتاب در استان‌ها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نام‌گذاری نخستین روز هفته کتاب تصریح کرد: براساس پیام‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری این روز را به عنوان قرآن کتاب بیداری نام‌گذاری کرده‌‌ایم.
دری ادامه داد: مقام معظم رهبری خواستار بازنگری در کتاب‌های درسی، دانشگاهی و حوزوی است.
وی با اشاره به فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که می‌فرمایند بعضی از کتاب‌ها قیمتشان گران است این کتاب‌ها را با کاغذ معمولی چاپ کنید که مورد استفاده دانش‌آموزان، جوانان و خانواده‌‌ها قرار گیرد، اضافه کرد: رعایت اصول فنی، ویراستاری، تولید کتاب‌های متنوع متناسب با دیدگاه‌ها و زمینه‌های فکری مختلف، برگزاری نمایشگاه‌‌های بین‌المللی کتاب در شهرهای مختلف، گذاشتن زنگ کتابخوانی در مدارس و کتاب خوان کردن زنان خانه‌دار از دیگر خواسته‌های رهبر است.
معاون فرهنگی وزارت ارشاد در پایان از حضور پرشور کرمانشاهیان در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول