اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبرداد:

پرداخت 550 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: از 550 میلیارد تومان هزینه شده در موضوع قطار شهری در تبریز، تنها 40 میلیارد تومان آن مربوط به دولت‌های قبل کرد.

پرداخت 550 میلیارد تومان برای قطار شهری تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد علیرضابیگی فضای کشور و استان را فضای نشاط و تلاش برای کار و سرمایه‌گذاری دانست و گفت: خواسته ملت ایران این است که هر جریانی بخواهد مسیر پیشرفت ملت را مورد آسیب قرار دهد با قدرت از آن جلوگیری شود و خوشبختانه سران قوا هم در این موضوع مصمم و همدل هستند.
وی ناامید ساختن مردم از مشارکت در انتخابات را از اهداف سناریوی ناامنی اقتصادی عنوان کرد و افزود: طراحان این سناریو سعی دارند در موضوع اخلال اقتصادی، دولت را به جای متهم بنشانند، در حالی که دولت در این قضیه مال‌باخته است و اصرار دارد که با مقصران و خاطیان به طور جدی برخورد شود.
استاندار آذربایجان شرقی با طرح این سوال که دولت در نظام بانکی صاحب چه اختیاری است، گفت: ساز و کارهایی که ایجاد شده مانع از تمرکز دولت بر موضوعات اقتصادی شده که از جمله می‌توان به سلب اختیار دولت از شورای پول و اعتبار، بلاتکلیف ماندن قانون تشکیل بانک مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ممانعت از استفاده دولت از 25 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد.
بیگی ادامه داد: حتی در این شرایط پرونده رئیس جمهور را در موضوع مترو به دستگاه قضایی ارجاع دادند؛ کاری که در طول دولت‌های گذشته بی‌سابقه بوده و این در حالی است که از 550 میلیارد تومان هزینه شده در موضوع مترو در تبریز تنها 40 میلیارد آن مربوط به دولت‌های قبل است.
 
عده‌ای می‌خواهند دولت را از ریل خدمت خارج کنند

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم افرادی که نزد مردم پایگاهی ندارند بیشتر تلاش خواهند کرد که به دولت ناسزا بگویند و فکر می‌کنند که با این کار محبوب‌تر خواهند شد؛ لکن آنها تجربه انتخابات گذشته را فراموش کرده‌اند.
بیگی آرامش و امنیت را نیاز اصلی کشور عنوان و تاکید کرد: این که جماعتی تلاش دارند دولت را از ریل خدمت خارج کنند امر روشنی است و ما نشانه‌های بسیاری از آن را سراغ داریم؛ با وجود این دولت مصمم است مسیر پرشتاب کار و تلاش را با جدیت دنبال کند.
وی با تاکید بر جلوگیری از سیاه‌نمایی علیه خدمات دولت تصریح کرد: دودی که از سیاه‌نمایی علیه دولت بلند می‌شود به چشم نظام می‌رود و ما مصمم هستیم که از مصالح نظام جمهوری اسلامی که از خون و آبرو مهم‌تر است، پاسداری کنیم.
بیگی با استقبال از ورود سلیقه‌های مختلف در صحنه انتخابات خاطرنشان کرد: تئوری‌پردازان اصلاحات در انتخابات گذشته تصور می‌کردند که مشارکت حداکثر مردم به ضرر جریان دکتر احمدی‌نژاد خواهد بود؛ لکن این تفکر نتیجه عکس داد و مشارکت حداکثری به نقطه قوت جمهوری اسلامی تبدیل شد.
وی توزیع ناعادلانه فرصت‌ها و طراحی سیستم بسته مدیریتی در دولت‌های گذشته را عامل رویکرد مردم به دولت احمدی‌نژاد عنوان کرد و گفت: عملکرد دولت نهم به ویژه در موضوع سفرهای استانی که بر مبنای عدالت و توزیع مساوی فرصت‌ها و اهمیت دادن به مردم بود سبب رونق انتخابات و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای شد.
وی افزود: هدفمندی یارانه‌ها نیز از رهگذر اعتماد مردم اجرا شد و ما معتقدیم که هدفمندی یارانه‌ها به مراتب بااصالت‌تر از ملی شدن صنعت نفت می‌تواند باشد.
 
تلاش برای تحصیل رضایت مردم موجب مشارکت حداکثری در انتخابات می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در بحث انتخابات اگر شعار و عمل صرفا معطوف به کار و تحصیل رضایت اکثریت باشد مشارکت حداکثری اتفاق خواهد افتاد.
وی اظهار داشت: ما به عنوان دولت وظیفه داریم امانت‌داری خود را به اثبات برسانیم و نشان دهیم که استحقاق اعتماد و توجه مردم را داریم.
بیگی تصریح کرد: ما در جریان انتخابات عادلانه وارد شده و با هر حرکت اخلال برانگیزی برخورد خواهیم کرد تا هیچ کس نتواند انتخابات را به تهدید تبدیل کند.
وی با اشاره به برخی جوسازی‌ها نسبت به ناکارآمدی دولت خاطرنشان کرد: کسانی که به دولت حمله می‌کنند نشان دهند که در گذشته چه کرده‌اند و کدام معضل این کشور را توانسته‌اند حل کنند.
بیگی افزود: آیا غیر از این است که آنچه امروز وجود دارد از رهگذر کارنامه دولت احمدی‌نژاد در دوره نهم و دهم است.
وی با اشاره به طرح مسکن مهر گفت: ما در موضوع مسکن احساس سربلندی می‌کنیم و مفتخریم که توانسته‌ایم به نیاز مسکن در کشور پاسخ دهیم.
بیگی همچنین با اشاره به تحقق تعهد استان در موضوع اشتغال در سال گذشته تاکید کرد: عملکرد درخشان سال گذشته در حوزه اشتغال در سال جهاد اقتصادی هم باید به بهترین شکل ممکن خود را نشان دهد.
وی با تاکید بر کسب مهارت از سوی جوانان گفت: شعار ما باید هر ایرانی یک مهارت، هر کارگاه یک آموزشگاه و هر کارخانه یک دانشگاه باشد و جوانان باید بدانند که دست یافتن به اشتغال از مسیر مهارت می‌گذرد.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: چاره ما در مقابل همه هجمه‌ها و افتراها، اخلاص و کار کردن برای خدا است و ایستادگی بر حق نه بر بده‌بستان‌ها و لاپوشانی‌ها.
وی با تاکید بر لزوم بازگو کردن عملکرد دولت به مردم گفت: عمل کردن به تعهدات دولت بهترین تبلیغ است و این تنها چیزی است که می‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.
بیگی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت در استان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یکی از اقداماتی است که می‌تواند موجب دلگرمی مردم شود و قطعا دستگاه‌های اجرایی با قدرت در آن حضور پیدا خواهند کرد.
وی با تاکید بر عرضه خدمات دولت در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: دولت کارهای بزرگی را در استان انجام داده است که اطلاع‌رسانی آنها به مردم، نیازمند همت ویژه دستگاه‌های اجرایی است.
بیگی همچنین بر استفاده از ظرفیت نماز جمعه برای همه مدیران استانی و شهرستانی جهت رسیدگی به مشکلات مردم و بیان خدمات دولت تاکید کرد.
وی رسیدگی به مشکلات ایثارگران را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش برای توسعه فرهنگ شهادت و ایثارگری همواره باید در دستور کار باشد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول