اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان طی اظهاراتی صریح مطرح کرد؛

از کم‌کاری‌های فرهنگی در همدان تا تبانی در سقوط پاس

خبرگزاری فارس: استاندار همدان با اشاره به برخی کم‌کاری‌ها در امور فرهنگی همدان از مدیرکل ارشاد استان به شدت انتقاد کرد و در ادامه از تبانی در فوتبال برای سقوط پاس همدان سخن گفت.

از کم‌کاری‌های فرهنگی در همدان تا تبانی در سقوط پاس
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کرم رضا پیریایی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های مصوب دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار کرد: باید نظارت کامل و جامعی بر هزینه بودجه‌های مصوب صورت گیرد که در این راستا هر کارگروه و یا معاونتی از استانداری باید موضوعاتی را که به حوزه کاریشان مربوط می‌شود، پیگیری و نظارت کنند.
وی با اشاره به همایش پیرغلامان در همدان افزود: برخی از برنامه‌ها و همایش‌ها به استان جایگاه ویژه‌ای می‌دهد که از این منظر همایش پیرغلامان به دلیل وجهه ملی که دارد به استان اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و باید به نحو احسن برگزار شود.
استاندار همدان با اشاره به برگزاری همایش پیرغلامان در استان‌های دیگر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال ما درخواست میزبانی این همایش را داشتیم برگزار کننده آن خواهیم بود که با توجه به ملی و بین‌المللی بودن این مهم تبلیغات آن کشوری است و با این وصف استان در تبلیغات ملی قرار می‌گیرد.
وی گفت: با توجه به اینکه مباحث همایش پیرغلامان مشخص است ما نمی‌توانیم در این مورد چارچوب‌ها را تغییر دهیم اما دستگاه‌ها و مجموعه‌های که می‌خواهند دخیل باشند می توانند مشارکت کنند چرا که فرصت بسیار خوبی برای میزبانی استان همدان است که در راستای آن می‌توان از تجربه دیگر استان‌ها نیز بهره گرفت.
پیریایی افزود: با توجه به همکاری و تعامل موجود در استان مشکلی در راستای برگزاری همایش پیرغلامان پیش نمی‌آید.
وی با اشاره به انجام 330 گفتمان در مدارس شبانه روزی در سال گذشته نیز عنوان کرد: این موارد گفت‌وگو است و نه گفتمان، چرا که گفتمان دینی جریان اندیشه است و در این راستا نیز گفتمان امام و رهبری باید شکل بگیرد تا نتیجه‌بخش باشد.
استاندار همدان با تأکید بر لزوم مهندسی کردن گفتمان امام و رهبری در موضوعات مختلف، گفت: گفتمان‌ها و اندیشه‌های مختلف به درستی باید ساخته و پرداخته شده تا بر این اساس به گفتمان امام و رهبری نزدیک شود.
وی با اشاره به سخنان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان مبنی بر لزوم توجه به طرح جامع انقلاب فرهنگی مسجد و هیئت‌های مذهبی، افزود: شرط اختصاص اعتبار و توجه به این طرح، بررسی شاخص‌ها است چرا که باید دید کدام هیئت در جذب بیشتر جوانان موفق شده است.
پیریایی در ادامه با اشاره به برنامه ارتقای تعداد خانه‌های قرآنی استان به 500 مورد در سال جاری اشاره کرد و افزود: اگر به مباحث و طرح‌های مصوب در راستای اجرا توجه نشود این مقوله سبب بازگشت اعتبارات می‌شود که بر این اساس باید استدلال‌ها را مطرح کرده و مذاکره کنید.
وی با اشاره به برنامه حوزه هنری استان در ارتباط با شناخت و اشاعه تمدن استان همدان نیز گفت: حوزه هنری استان باید مکانی باشد که همه موارد فرهنگی و هنری و نیز شخصیت‌های شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی همدان را معرفی کند.
استاندار همدان با اشاره به مسابقات قرآنی، خطاب به تبلیغات و اوقاف همدان، تصریح کرد: برنامه‌سازی شما با صدا و سیما بسیار موفق است که بر این اساس می‌توانید فعالیت‌های مورد نظر و مهم را از این طریق رایج کنید و می‌توانید در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی فضاسازی مناسبی داشته باشید.
وی در ادامه با اشاره به طرح‌های ارشاد اسلامی استان در زمینه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب، همایش‌ها و جشنواره‌ها، در ارتباط با طرح "پیک مهر" که متولی آن ارشاد اسلامی استان است،
به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه استاندار همدان خطاب به مدیرکل ارشاد این استان، وضعیت را خواستار شد که ترکمن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در پاسخ وی گفت: من در جریان نیستم.
استاندار خطاب به ترکمن عنوان کرد: در جریان نیستید یا نمی‌فهمید؟ که ترکمن گفت: "نمی‌فهمم".
با این حال رستنده مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار گفت: ترکمن عضو کارگروه است و در جریان است!
پیریایی در ادامه با اشاره به سخن مدیرکل ارشاد استان مبنی بر اینکه این طرح از سوی وزارت ارشاد به ما ابلاغ نشده است، یادآور شد: ابلاغ منشأ وزارتخانه‌ای دارد اما این طرح در شورای برنامه‌ریزی مصوب شده و شورای برنامه‌ریزی نیز زیرمجموعه وزارت ارشاد نیست.
وی با تأکید بر لزوم مشخص شدن اعضای کابینه استان، گفت: امروز باید روز آخر بحث‌ها باشد و باید معلوم شود چه کسی عضو این کابینه هست و اگر نیست رسماً اعلام کند تا ما نیز از وی در جلسات دعوت نکنیم و به وزارتخانه نیز اعلام می‌کنیم که دعوت نکرده‌ایم.
استاندار همدان با تأکید بر لزوم عمل کردن به تعهدات، با بیان اینکه چرا وعده می‌دهید اما انجام نمی‌دهید، گفت: اگر وزارت ارشاد هیچ اجازه‌ای به مدیر استانی نمی‌دهد، چه کسی باید با ما تعامل کند و مسئول تعامل استانی ارشاد کیست.
ترکمن عنوان کرد: اگر در ابتدای سال هزینه یا طرح بیان می‌شد ما عمل می‌کردیم اما در نظر داشته باشید که ارشاد اسلامی در سال جاری چهار میلیارد داشت که در هشت ماهه نخست سال جاری حدود سه میلیارد و 400 آن هزینه شده است و علاوه بر این ما هنوز به دلیل جشنواره فیلم بدهی داریم.
استاندار همدان در بخش دیگری از جلسه به رفتن جشنواره فیلم کودک و نوجوان از استان همدان اشاره کرد و گفت: در این زمینه مباحث ناگفته‌ای وجود دارد که قبلا بد انعکاس یافت و استان را مغلوب کرد و به تهران بدهکار شد اما واقعیت این است که ما نخواستیم تابع امیال برخی از اشخاص باشیم.
وی با بیان اینکه در زمان پیگیری کارهای جشنواره با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نداشتم، گفت: اگر من بیان می‌کردم که در جشنواره برای ما اصول، توزیع فرهنگ و عدالت بود و نه مزایده، هیچ کس در برابر این منطق نمی‌توانست ایستادگی کند چون دلیل ما خیلی محکم بود و از نظر ما وزارت ارشاد نباید درگیر مزایده هنری شود و عدالت هنری را زیرسؤال ببرد و واقعیت مطلب هم همین بود.
پیریایی با تأکید بر لزوم ایستادگی در باب عدالت، تصریح کرد: عدالت هنری نیز باید باشد و در گفتمان‌سازی باید مراقب بود و مدیرکل ارشاد اسلامی باید بداند که این اشکال مربوط به جشنواره فیلم، اشکال معاونت سینمایی ارشاد است.
وی خاطرنشان کرد: من حاضر شدم هزینه زیرسؤال رفتن در باب جشنواره فیلم کودک را به جان بخرم و پاسخی ندهم.
در ادامه استاندار همدان با بیان اینکه در زمینه سقوط تیم پاس به رده پایین‌تر نیز حقایقی هست که در جمع شما بیان می‌کنم، اظهار کرد: در این زمینه سه تبانی علنی وجود داشت که نخستین آن بازی نفت تهران و شاهین بوشهر است چرا که از ما پایین‌تر بودند.
وی با بیان اینکه خود فوتبالی‌ها می‌دانند پشت پرده فوتبال چیست، افزود: شاهین بوشهر امتیاز نداشت اما چون این دو تیم به یک مجموعه مربوط بودند در دقیقه 90، توپ از زمین شاهین عبور ‌کرد به دروازه شاهین رفت و بازی تمام شد که تبانی بسیار مشخصی بود.
پیریایی گفت: مس کرمان دو بر هیچ از راه‌آهن جلوتر بود اما اگر این نتیجه حفظ می‌شد راه‌آهن حذف می‌شد اما دو گل دیگر خورد و تساوی کرد.
وی خاطرنشان کرد: تبانی سوم سپاهان و سایپا بود چون دیدند سایپا در حال سقوط است و سپاهان قهرمان است اما قلعه‌نویی آمد و تیم دومش را در کرج مقابل سایپا قرار داد تیمی که نیمکت‌نشین بود، این چه معنی دارد؛ این وضعیت فوتبال ما است و خواستند حیثیت استان ما را با این اقدامات زیرسؤال ببرند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول