اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

سرلشکر صفوی:

استاد پرورش در فراز و فرودهای انقلاب بصیرت سیاسی خود را حفظ کرد

خبرگزاری فارس: مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، استاد سید علی اکبر پرورش را جز کسانی دانست که در فراز و فرودهای 33 ساله انقلاب اسلامی توانستند بصیرت سیاسی خودشان را حفظ کنند.

استاد پرورش در فراز و فرودهای انقلاب بصیرت سیاسی خود را حفظ کرد
به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در جلسه ‏‏ستاد نکوداشت استاد سیداکبر پرورش ‌نماینده مردم اصفهان در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصوصیات بارز علمی، سیاسی و اخلاقی استاد پرورش، گفت‎:‎ انسانهایی که قلبشان به نور معرفت قرآن و عمل به آن و عشق و محبت رسول خدا و ائمه اطهار روشن بود در ‏‏این فراز و فرودهای 33 ساله انقلاب اسلامی توانستند بصیرت سیاسی خودشان را حفظ کنند و از صراط ‏‏مستقیم اسلام ناب که خط نورانی امام و خط مقام معظم رهبری فعلیمان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌‏‏ای است خارج نشدند و استاد پرورش نمونه‌ای از انسان‌های بزرگ تاریخ سیاسی کشورمان است. ‏‏استاد پرورش از علم، اخلاص و اخلاق حسنه و ارتباط مداوم با طبقات مختلف مردم و از یک ولایت ‏‏مداری بالابرخوردار است.

صفوی با اشاره به قابلیت الگو قرا گرفتن شخصیت استاد پرورش برای جوانان تصریح کرد: شخصیت استاد پرورش الگویی برای جوانان دیروز و امروز و آینده کشور عزیزمان و حتی جوانانی که می‌‏‏خواهند پرچم دفاع از اسلام و بیداری اسلامی را در سراسر کشورها به دوش بگیرند است. این شخصیت ‏‏مخلص و نورانی می‌تواند، نه تنها در سطح استان اصفهان بلکه در سطح ملی و انقلاب اسلامی ایران برای ‏‏جوانان دانشمند و معلمان و اساتید دانشگاه ها الگو یک شخصیت با بصیرت باشد.

وی افزود: استاد پرورش برای من یک معلم و الگوی خوبی بود که به فضل، توفیق و عنایات الهی توانست خدمات ‏‏بزرگی را به انقلاب اسلامی، مردم شریف ایران و اصفهان ارائه دهد. وی یک چهره ماندگار و تاریخی و ‏‏یک ستون فکری و اندیشه‌ای برای جوانان اصفهان است.‏

صفوی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی استاد پرورش قبل ازانقلاب اسلامی، ‌گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با آن فضای پلیسی و دیکتاتوری که رژیم مستبد شاه ایجاد کرده بود و ‏‏تسلطی که ساواک بر تمام فعالان سیاسی خصوصا آنهایی که از مرجع عظیم الشان حضرت امام خمینی‏‏، ‌تقلید می‌کردند داشت، استاد پرورش در لایه‌های مختلف به فعالیت‌های فرهنگی، فکری، سیاسی و حتی ‏‏نظامی می‌پرداخت شاید برخی مردم عزیز اصفهان ندانند که استاد پرورش یکی از بزرگترین فعالیت‌های ‏‏فرهنگی‌اش را در زمان افسر وظیفه ژاندارمری اصطهبانات در سالهای 1346 و 1347 و در ژاندارمری و ‏‏شهر اصطهبانات شروع کرد، به طوری که مردم و روحانیت استقبال گسترده از سخنرانی‌های ایشان می‌‏‏کردند. حتی دستگاه شهربانی کل کشور دستور عدم سخنرانی ایشان را داد.‏

وی ادامه داد:‏ استاد پرورش با روحانیت ارتباط نزدیکی داشته و همیشه تبعیت از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ‏‏را درهمه امور داشته و به مسائل اصلی انقلاب توجه ویژه دارند. بسیاری از جوانان انقلابی که بعدا توانستند ‏‏در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در مدیریت‌های کلان کشور مسؤلیت بپذیرند کادرهای جوانی ‏‏بودند که آقای پرورش در استان اصفهان آنها را توانست پرورش دهد. طوری که کسانی که تحت تربیت و ‏‏آموزش‌های آقای پرورش قرار گرفتند از موثرترین، متعادلترین و دلسوزترین افرادی هستند که در طول سال‌‏‏های بعد از انقلاب در سطح ملی توانستند مسؤلیت‌های سنگینی را به عهده بگیرند.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نقش استاد پرورش در مقاطع مختلف زمانی انقلاب، تاکید کرد:‏ مهمترین نقش استاد پرورش در مجلس خبرگان که قانون اساسی را تدوین می‌کرد،‌ بود، خصوصا وقتی به ‏‏بند ولایت فقیه رسیدگی می‌شد افراد خائن و با تفکر لیبرالی و منحرف چون بنی صدر و مقدم مراغه‌ای به ‏‏شدت با اصل ولایت فقیه مخالفت می‌کردند و علنا به مخالفت با آن می‌پرداختند. از جمله کسانی که ‏‏بصورت منطقی و مستدل با بنی صدر برخورد کرد که او هیچ پاسخی نداد، آقای پرورش بود که جزء ‏‏کسانی بود که از اصل ولایت فقیه به شدت با منطق و استدلال دفاع می‌کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استاد پرورش دو دوره نماینده مردم شریف اصفهان در مجلس شورای اسلامی بود و چند سال ‏‏وزیر آموزش و پرورش و به مدت سه سال در شورای عالی دفاع در زمان جنگ حضور موثری داشت به ‏‏صورتیکه در حمایت از رزمندگان بسیجی، سپاهی و ارتشی، تصمیم‌گیری برای عملیات هجومی از جمله ‏‏در شکست حصر آبادان وی نقش بسیار فعالی داشت.

صفوی در پایان سخنانش تصریح کرد: اجلاسیه نکوداشت استاد پرورش در تاریخ پنجشنبه 28 مهرماه از ساعت 8:30 صبح الی 11:30 در دانشگاه ‏‏علوم پزشکی اصفهان جهت قدردانی از خدمات فرهنگی، علمی و اجتماعی این استاد بزرگ با حضور ‏‏شخصیت های کشوری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/‏
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول