اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان اعلام کرد:

آمادگی ایران برای توسعه ترانزیت در منطقه اکو

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: کشور ایران و مدیریت اداری هرمزگان این آمادگی را دارند تا در حد امکان موجبات توسعه صنعت ترانزیت را در منطقه اکو فراهم آورند.

آمادگی ایران برای توسعه ترانزیت در منطقه اکو
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی دقایقی پیش در آیین آغاز به کار کنفرانس توسعه ترانزیت و لجستیک در منطقه اکو که با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و دبیر کل اکو آغاز شده است، اظهار داشت: حرکت نخستین قطار برنامه‌ای از بندرعباس به سمت آلماتی به‌عنوان یک ظرفیت جدید در امر ترانزیت در منطقه اکو به شمار می‌رود.
وی خطاب به حاضران در کنفرانس افزود: امید است نتیجه این کنفرانس به تصمیماتی منجر شود که نتیجه آن موجبات تحسین دوستی و توسعه اقتصاد کشورهای منطقه اکو را فراهم آورد.
استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ترانزیت کالا نقش تاثیرگذاری در اقتصاد کشورها دارد گفت: نباید از تاثیرگذاری این صنعت در سایر زمینه‌ها نیز غافل ماند.
وی تصریح کرد: ‌ایران به نوبه خود و به واسطه جایگاه جغرافیایی منحصر به‌فرد در حد توان و امکانات از این صنعت بهره برده است که در پی آن کشورهای محصور در خشکی نیز توانسته‌اند از امکانات و زیرساخت‌های موجود در ایران استفاده کنند.
عزیزی ادامه داد: هرمزگان در منتهی‌الیه کریدور ترانزیتی شمال جنوب نقش ویژه‌ای را در زمینه ترانزیت کالا برعهده دارد.
وی به وجود بنادری مانند باهنر، رجایی و لنگه در این استان اشاره کرد و گفت: وجود مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری متعدد در هرمزگان نیز از دیگر ظرفیت‌های این استان در امر تجارت به شمار می‌رود.
استاندار هرمزگان بیان کرد: آمادگی ایران و استان هرمزگان را در راستای کمک به توسعه صنعت ترانزیت در منطقه اکو از همین محل اعلام می‌کنیم.
عزیزی همچنین در پایان سخنان خود به توجه ایران در توسعه و تجهیز بنادر شمالی و جنوبی کشور، بهسازی محورهای مواصلاتی و ترانزیتی اشاره کرد.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول