اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فنی مناطق نفت‌خیز خبر داد:

تاسیس مرکز پژوهشی ازدیاد برداشت مخازن

خبرگزاری فارس: مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با هدف بررسی روش‌های مختلف تولید مرکز پژوهشی ازدیاد برداشت مخازن در این شرکت راه‌اندازی می‌شود.

تاسیس مرکز پژوهشی ازدیاد برداشت مخازن
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی اظهار داشت: هدف ما حرکت به سمت رشد، تعالی و ترقی و حل خلل‌های صنعت نفت است که یکی از موثرترین اقدامات در این زمینه ایجاد مرکزی علمی، فنی و تخصصی است که از ابعاد مختلف بتواند موضوعات مرتبط با تولید نفت از جمله ازدیاد برداشت از مخازن (EOR) و اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش تولید (IOR) را از نظر آزمایشگاهی پایش و بررسی کند.
وی افزود: با وجود این که در مناطق نفت‌خیز جنوب مخازن به صورت جامع مطالعه و شبیه‌سازی شده و مدل‌های تولید از آنها مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد اما از نظر عملی لازم است نتایج این مطالعات برای کسب بهترین شیوه تولید مورد آزمایش قرار گیرد.
 دانشی اضافه کرد: در برخی مواقع نتایج مدل‌های شبیه ساز ما را به سمت بعضی فرایندها و انجام بعضی کارها در مخزن هدایت می‌کند که به دلیل هزینه بر بودن آنها نمی‌توان آنها را در مخزن پیاده سازی کرد و بهترین روش این است که نتایج در آزمایشگاه و مطابق با شرایط مخزن مورد بررسی جدی تر قرار گیرد که در صورت رضایت بخش بودن آنها را در مخزن پیاده‌سازی کرد.
 وی تاکید کرد: اگر چه بررسی‌های آزمایشگاهی بر روی مخزن هم اکنون در کشور انجام می‌شود اما جای کار بیشتر وجود دارد و نیاز است برای برخی مخازن فرایندهای تولید شفاف تر شود.
مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: به این منظور و  براساس مذاکره با مسئولان ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، تاسیس یک مرکز تحقیقاتی پژوهشی در کنار مخازن نفتی در جنوب پیگیری و تصویب شد.
 وی افزود: شرح نیاز راه‌اندازی این مرکز تهیه و در کمیته عملیات بررسی فنی و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مصوب شد و کارهای راه‌اندازی این مرکز نیز در حال حاضر هم از لحاظ ایجاد فضای آزمایشگاهی و اداری و هم از نظر ساختار نیروی انسانی در دست اقدام است و مکان مناسب احداث ساختمان در اهواز تعیین شده است.
دانشی با بیان این که برای تاسیس مرکز پژوهشی ازدیاد برداشت مخازن مناطق نفت خیز جنوب 250 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است گفت: کار طراحی ساختمان و آزمایشگاه‌های این مرکز به زودی توسط مشاور انجام خواهد شد.
 وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم در راستای فرآیندهای ازدیاد برداشت که مورد درخواست عمیق مسئولان وزارت نفت و کشور است راهکارهای منطقی تر، عالمانه‌تر و موثرتری ارائه نماییم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول