اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان‌وبلوچستان:

تئاتر ریشه در هنرهای پایه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تئاتر مادر هنرها است و نقش پایه و ریشه‌ای برای سایر عرصه‌های هنری محسوب می‌شود.

تئاتر ریشه در هنرهای پایه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عباس دانشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان جشنواره استانی تئاتر را با حضور هنرمندان عرصه فاخر تئاتر استان در غالب هشت گروه نمایشی از شهرهای مختلف استان از 25 مهر به مدت سه روز برگزار می‌کند.
وی افزود: در ابتدا 14 گروه نمایشی برای حضور در جشنواره استانی تئاتر سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند که در نتیجه پس از بازبینی، هشت اثر انتخاب شدند که از این تعداد دو اثر به جشنواره منطقه‌ای هرمزگان راه پیدا می‌کنند که امیدواریم این دو نمایش در جشنواره سراسری فجر نیز حضور داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در تالار اشراق و تالار تئاتر شهر(فرهنگسرای جوان) در دو نوبت صبح و عصر از اثرهای نمایشی دیدن کنند.
دانشی بیان کرد: گروه‌های نمایشی که حد نصاب لازم برای شرکت در جشنواره را کسب نکرده‌اند، می‌توانند از فرصت بازدید از نمایش‌های تئاتر استفاده و از این نمایش‌ها دیدن کنند.
وی با بیان اینکه فضا را برای دیدن هنرمندان عرصه تئاتر استان از تئاتر کشوری فراهم می‌کنیم، افزود: هدف از این اقدام این است که هنرمندان استان با سطح تئاترملی آشناتر می‌شوند و نیز یک تبادل اندیشه با دنیای خارج از استان به وجود می‌آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری توجه خاصی به تئاتر داشته باشند، تصریح کرد: تئاتر مادر هنرها است و ریشه در سایر عرصه‌های هنری دارد.
دانشی ادامه داد: اصحاب رسانه با پوشش مناسب از برگزاری جشنواره تئاتر یک رقابت سالم را فراهم کنند و این سبب ارزشمند شدن هنر و رونق آن می‌شود.
وی گفت: کلاس‌های آموزش هنر بازیگری، برگزاری جلسات نقد و بررسی از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از حضور علی جعفری منتقد تئاتر در بیست و یکمین جشنواره تئاتر استان خبر داد و افزود: 70 درصد از آثار توسط نویسندگان بومی نوشته است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول